Avatar billede larsrg Nybegynder
30. oktober 2007 - 20:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Stationær pc kan ikke komme på internettet

Hej.
Jeg har en bærbar pc der uden problemer kører trådløst. Min stationære pc kan godt få fat i mit trådløse netværk (og får en gyldig ip-adresse), men kan ikke komme på internettet.
Jeg har webspeed (webstar modem) og en D-link 524 trådløs router. Min stationære har et trådløst netkort fra Asus. Jeg har prøvet at flytte den stationære helt hen til routeren.
Er der nogen der har en ide?
Avatar billede plundborg Nybegynder
30. oktober 2007 - 21:18 #1
Prøv at udstede kommandoen ipconfig /all fra både den bærbare og den stationære.

giv evt et skærmdump til nærmere debug.

Check at der er tildelte en standard gateway på den stationære. Prøv derefter at udstede kommandoen "ping <xxx.xxx.xxx.xxx>", for x erstattes med ip adressen på gateway.
Avatar billede larsrg Nybegynder
30. oktober 2007 - 22:12 #2
ipconfig/all giver:
Den stationære:
Windows IP-konfiguration

Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Lars

Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : ASUS 802.11g Netværkskort
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1B-FC-C8-1D-00
Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.67
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Den bærbare:

Windows IP-konfiguration

Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : acer-62a170e25d

Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR5005G Wireless Network adapter
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-16-CE-79-13-7C
Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.65
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Jeg har for begge måtte sætte en fast ip-adresse for at opnå forbindelse.

Når jeg pinger 192.168.0.1 går det fint med den bærbare, mens jeg får en timeout fra den stationære.
Avatar billede nidyahou Praktikant
30. oktober 2007 - 22:49 #3
det sjove er jo åbentbart at den  stationære genkender at den er en del af et (trådløst)netværk fordi den trækker en 192 ip. Ved du om du har konfigureret routeren ordentligt i forhold til at slippe den stationære ud på nettet?
Avatar billede plundborg Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:11 #4
Har du selv konfigureret din d-link router ?

Den burde understøtte DHCP. Adressen 192.168.0.1 er den pågældende routers factory ip adresse.

Hvad hedder webstar enheden mere end webstar ?

Hvordan er din kabling mellem d-link router og webstar udstyr ? Går der kabel fra webstar til wan port på DI-524 og ingen kabler i de 4 lan porte på DI-524 ?

(WEBspeed forbindelser kan være låst til en bestemt mac adresse, så det kan være problemet.)

Men lad mig lige høre kabel vejen inden vi går videre.
Avatar billede larsrg Nybegynder
05. november 2007 - 08:40 #5
Jeg skal have installeret adsl på fredag, så jeg venter og ser hvordan det påvirker. Jeg vender tilbage.
Avatar billede larsrg Nybegynder
29. november 2007 - 22:22 #6
Virker nu :-)