Avatar billede steinholtz Nybegynder
30. oktober 2007 - 10:55 Der er 2 kommentarer

Background på html og body

Jeg skal bruge flere baggrunde på mit site.
Jeg har sat min ene bg på body (det er en gif som skal ligge ovenpå den anden bg):

body {
background-image: url('img/waveleft.gif');
background-repeat: repeat-x;
background-position: center left;
}

Den anden bg ligger i html:

html {
background-image: url('img/bggradient.jpg');
background-repeat: repeat-x;
background-position: top left;
}

Dette fungerer perfekt i Firefox og Opera men i IE fungerer det ikke. Den bg som ligger på HTML bliver slet ikke vist.

Er der noget specielt jeg skal gøre for at få den vist i IE?
Avatar billede hells Nybegynder
30. oktober 2007 - 16:22 #1
Har du en side, som du kan vise, hvorpå det ikke virker?

Da jeg efterprøvede det der, fik jeg i første omgang det samme resultat. Så ændrede jeg værdien for background-repeat, hvorved det kom til at virke. Så ændrede jeg værdien tilbage, og så virkede det.

Så kort sagt: jeg ved ikke, hvad IE har gang i.
Avatar billede steinholtz Nybegynder
30. oktober 2007 - 21:30 #2
Underligt!

Jeg har faktisk lige løst problemet. Jeg har bare sat en div rundt om det hele og sat den ene bg på denne div.