Avatar billede agersten Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Koden driller i fotogalleri

Hej Eksperter!!

Jeg er ved at lave et galleri som dette (eller jeg vil i hvert fald gerne) http://www.northwestarabians.com/Signature.htm
hvor billederne skifter af sig selv.

følgende kode er sat ind på min side, men den fejler og vil ikke køre billederne:

<applet code="fprotate.class" codebase="Stud/Images/Galleri1.gif" style="width: 400px; height: 285px">
              <div class="style17">
              <param name="rotatoreffect" value="none">
              <param name="time" value="2">
              <param name="image1" valuetype="ref" value="file:///C:/Users/Jules/Documents/Mine%20websteder/Stud/Images/Galleri1">
              <param name="image2" valuetype="ref" value="file:///C:/Users/Jules/Documents/Mine%20websteder/Stud/Images/Galleri2">
              <param name="image3" valuetype="ref" value="file:///C:/Users/Jules/Documents/Mine%20websteder/Stud/Images/Galleri3">
              <param name="image4" valuetype="ref" value="file:///C:/Users/Jules/Documents/Mine%20websteder/Stud/Images/Galleri4">
                <param name="image5" valuetype="ref" value="file:///C:/Users/Jules/Documents/Mine%20websteder/Stud/Images/Galleri5">
                <param name="image6"valuetype="ref" value="file:///C:/Users/Jules/Documents/Mine%20websteder/Stud/Images/Galleri6">
                </div>
            </applet>

jeg går ud fra code eller codebase er forkert, men skal skal jeg udfylde, så det kører?

takker!! :D
Avatar billede w13 Novice
30. oktober 2007 - 12:25 #1
Skal du bruge den på Internettet eller er det kun dig, der skal kunne se den?

Lige nu linker du til billeder, der ligger på din computer, og dem kan andre ikke se. Hvis jeg ku' se de filer, der lå på din computer, var der ikke meget sikkerhed dér.

Ligger din side i mappen Mine Websteder? Det virker det i hvert fald som om, når du linker codebase til "Stud/Images/Galleri1.gif".
Men så bør du også fjerne "file:///C:/Users/Jules/Documents/Mine Websteder/" fra billedernes adresser.

Alternativt har jeg lavet et enkelt javascript-slideshow-script, du kan bruge:
------------------------------------------------------------
<div id="slideshow"></div>
<script type="text/javascript">
var arrImg=new Array("/images/billede1.jpg","/andet/t1.bmp","/images/billede2.jpg");
var speed=2000;
var slideshow=document.getElementById("slideshow");
for(i=0;i<arrImg.length;i++){
    slideshow.appendChild(document.createElement("div"));
    slideshow.lastChild.style.display=i==0?"inline":"none";
    slideshow.lastChild.setAttribute("id",arrImg[i]);
    slideshow.lastChild.appendChild(document.createElement("img"));
    slideshow.lastChild.lastChild.setAttribute("src",arrImg[i]);
}
function ShowImg(i){
    document.getElementById(arrImg[i]).style.display="none";
    i++;if(i==arrImg.length) i=0;
    document.getElementById(arrImg[i]).style.display="inline";
    setTimeout("ShowImg("+i+")",speed);
}
setTimeout("ShowImg(0)",speed);
</script>
----------------------------------------------------
Så skriver du bare billederne ind i: var arrImg=new Array("/images/billede1.jpg","/andet/t1.bmp","/images/billede2.jpg");
Og retter hastigheden under: var speed=2000;
Avatar billede agersten Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:39 #2
Hejsa,

nej jeg ved godt folk ikke kan se billeder på min computer - hvad mener du helt præcist med det? jeg er ved at lave min hjemmeside om, og skal derfor lave et nyt galleri magen til det, jeg har linket til øverst.

Dette galleri kan man lave via frontpage, som jeg arbejder i, men noget er tydeligvis galt med koden, da galleriet ikke virker på min egen computer.

Og ja, hele min side ligger i "mine websteder", men linket til codebase var sådan set bare et gæt, da jeg satte det op, derfor jeg regner med, det er forkert.

tak fordi du lavede en helt ny kode, men jeg vil meget gerne have dette til at fungere.

Hilsen Julie
Avatar billede w13 Novice
30. oktober 2007 - 19:41 #3
Ok. Jeg kender desværre intet til den applet, så der kan jeg nok ikke hjælpe mere.
Avatar billede w13 Novice
30. oktober 2007 - 19:46 #4
Koden har jeg dog ikke lige lavet. Lavede den engang til en anden bruger og bruger den af og til selv, så det er helt i orden, at du hellere vil bruge din egen. =)
Avatar billede agersten Nybegynder
30. oktober 2007 - 20:18 #5
Jeg har lige prøvet din kode, da der jo ikke rigtig er andre, der har budt ind :) jeg får desværre bare et rødt x frem

<div id="slideshow"></div>
<script type="text/javascript">
var arrImg=new Array("stud/images/galleri1.jpg","stud/images/galleri2","stud/images/galleri3.jpg");
var speed=2;
var slideshow=document.getElementById("slideshow");
for(i=0;i<arrImg.length;i++){
    slideshow.appendChild(document.createElement("div"));
    slideshow.lastChild.style.display=i==0?"inline":"none";
    slideshow.lastChild.setAttribute("id",arrImg[i]);
    slideshow.lastChild.appendChild(document.createElement("img"));
    slideshow.lastChild.lastChild.setAttribute("src",arrImg[i]);
}
function ShowImg(i){
    document.getElementById(arrImg[i]).style.display="none";
    i++;if(i==arrImg.length) i=0;
    document.getElementById(arrImg[i]).style.display="inline";
    setTimeout("ShowImg("+i+")",speed);
}
setTimeout("ShowImg(0)",speed);
</script>

hvad er der galt?
Avatar billede w13 Novice
30. oktober 2007 - 20:59 #6
Så er billedadresserne forkert :) Jeg har lige afprøvet det her igen. Kører du scriptet fra "mine websteder"?
Avatar billede agersten Nybegynder
30. oktober 2007 - 21:07 #7
jep :)
Avatar billede w13 Novice
30. oktober 2007 - 23:51 #8
Og du er helt sikker på adresserne? F.eks. hedder din ene adresse bare "galleri2". Det burde vel være .jpg eller lign.
Avatar billede agersten Nybegynder
31. oktober 2007 - 11:15 #9
du har ret i, jeg havde glemt .jpg på galleri2, men virker altså stadig ikke :( og ja, jeg har gået ind i egenskaber på billederne og kopieret placeringen og så slettet
"file:///C:/Users/Jules/Documents/Mine Websteder/"
Avatar billede w13 Novice
31. oktober 2007 - 12:06 #10
Prøv at lade det stå denne gang, og se så. :)

Jeg har lige testet koden igen. Jeg har lagt den på mit skrivebord sammen med 3 billeder: galleri1.jpg, galleri2.jpg og galleri3.jpg.

<html>
<head></head>
<body>

<div id="slideshow"></div>
<script type="text/javascript">
var arrImg=new Array("galleri1.jpg","galleri2.jpg","galleri3.jpg");
var speed=2000;
var slideshow=document.getElementById("slideshow");
for(i=0;i<arrImg.length;i++){
    slideshow.appendChild(document.createElement("div"));
    slideshow.lastChild.style.display=i==0?"inline":"none";
    slideshow.lastChild.setAttribute("id",arrImg[i]);
    slideshow.lastChild.appendChild(document.createElement("img"));
    slideshow.lastChild.lastChild.setAttribute("src",arrImg[i]);
}
function ShowImg(i){
    document.getElementById(arrImg[i]).style.display="none";
    i++;if(i==arrImg.length) i=0;
    document.getElementById(arrImg[i]).style.display="inline";
    setTimeout("ShowImg("+i+")",speed);
}
setTimeout("ShowImg(0)",speed);
</script>

</body>
</html>

Kører fint. =)
Måske er det lettere at få til at virke på nettet? Hvis nu du har en eller anden sikkerhedsindstilling eller noget.
Avatar billede agersten Nybegynder
31. oktober 2007 - 12:25 #11
du har nok ret i, det er en indstilling på min computer - den popper op og blokerer active X men så tillader jeg det, og så plejer det at køre.
Jeg har også lige lagt siden ud på skrivebordet sammen med billederne, og den vil sgu ikke!!

jeg tror altså også, det skal online, før det virker, så smid du bare et svar... så arbejder jeg videre med det her :)
Avatar billede w13 Novice
31. oktober 2007 - 12:27 #12
Hehe. Lad mig lige vide, hvis du prøver det på nettet og det stadig ikke funger. Koden er alligevel så simpel, at det skal kunne lade sig gøre, så det skal jeg nok hjælpe med. Og her er et svar!
Avatar billede agersten Nybegynder
31. oktober 2007 - 14:01 #13
tak :) men der går lidt, for den skal ikke lægges online før om 14 dage ;)
Avatar billede agersten Nybegynder
17. november 2007 - 13:38 #14
Hej W13, jeg håber du ser dette. Jeg har lagt siden online, men galleriet virker altså ikke
http://www.julie-agersten.dk/Fieldstone-Stud.htm

har jeg lavet koden forkert?
Avatar billede w13 Novice
17. november 2007 - 17:28 #15
Ja, lidt. =) Faktisk fortæller fejlmeddelelsen dig, at der er en syntax-fejl i linje 156, tegn 238. Og det er her:

var arrImg=new Array("stud/images/galleri1.jpg","stud/images/galleri2.gif","stud/images/galleri3.gif","stud/images/galleri4.jpg","stud/images/galleri5.gif","stud/images/galleri6.gif","stud/images/galleri7.gif","stud/images/galleri8.gif",);

Læg mærke til, at du slutter på ",);

Bare fjern det sidste komma, så sku' det være fikset. =)
Avatar billede agersten Nybegynder
17. november 2007 - 17:58 #16
fantastisk hvad et ski*e komma kan gøre, tak det virker fremragende!!
Avatar billede w13 Novice
17. november 2007 - 18:01 #17
=)