Avatar billede mmbb Nybegynder
28. oktober 2007 - 13:57 Der er 4 kommentarer

Problemer med gemme indhold fra drop-down menu i database

Hej

Er der mon nogen, der kan hjælpe mig med noget jeg skulle mene var et relativt enkelt problem.

Jeg har en formular på min hjemmeside, hvor jeg gerne vil tilføje en  drop-down menu, men jeg kan ikke få mit system til at gemme indholdet fra drop-down menuen i min mysql database. Jeg har også felter til ex titel og kommentar og der er ikke nogen problemer med at gemme dem i databasen.

Min form ser sådan ud:
<select name="vurdering">
<option selected="selected">1 stjerne</option>
<option>2 stjerner</option>
<option>3 stjerner</option></select>

Der hvor jeg sender det til min database bruger jeg php, og koden ser sådan her ud:
if (isset($_REQUEST["titel"]) and $_REQUEST["titel"] != "") {

$film->titel = $_REQUEST["titel"];         $film->vurdering = $_REQUEST["vurdering"];
$film->kommentar = $_REQUEST["kommentar"];
$film->insert();
}

Titel og kommentar bliver fint vist, men altså ikke vurderingen fra min drop-down menu... Hvorfor gør det mon ikke det?
Avatar billede nwn Nybegynder
28. oktober 2007 - 16:02 #1
Du mangler at tildele de forskellige options i din dropdown en value.

Så den kommer til at se sådan ud:

<select name="vurdering">
<option selected="selected" value="1 stjerne">1 stjerne</option>
<option value="2 stjerner">2 stjerner</option>
<option value="3 stjerner">3 stjerner</option></select>
Avatar billede mmbb Nybegynder
29. oktober 2007 - 10:24 #2
Øv, det med value løser desværre heller ikke problemet...
Avatar billede mmbb Nybegynder
29. oktober 2007 - 12:55 #3
Nu har jeg lavet en ny tabel i min database - så virker det! Jeg fatter det egentlig ikke, men det er ikke første gang jeg har haft en ikke synlig MySQL fejl...
Avatar billede nwn Nybegynder
31. oktober 2007 - 23:15 #4
Okay, prøv at fjerne value fra de 3 options nu hvor det virker, så tror jeg at det ville blive blankt.