Avatar billede bobber Nybegynder
26. oktober 2007 - 16:02 Der er 4 kommentarer

Dele Excel ark samtidig med at du har data fra odbc forbindelse

Hej,

Jeg ønsker at dele et Excel ark som har en ODBC forbindelse til en database, dvs jeg har en knap som kører en makro som kører opdatering query fra databasen, dette gemmer data i et ark, og arbejder felter på det første ark.

hvis jeg prøver at dele arket i Excel 2007 får jeg følgende fejl: this workbook cannot be shared because it contains excel tables
og så skal jeg lave det data jeg har hentet om til almindelige celler og så mister jeg min query og så virker tingene ikke dvs. man kan ikke hente data uden at jeg manuelt går ind og sætter forbindelsen op igen, og sådan var det ikke i Excel 2003 og kan ikke finde noget på nettet om at det er blevet ændret

nogen som har nogen bud?
Avatar billede be_nice Juniormester
26. oktober 2007 - 16:11 #1
Forstår ikke hvorfor du vil dele Excel - kan du ikke nøjes med at placere Excel arket på et fællesdrev, så de der skal have adgang til det, får det ad den vej?

Be_Nice
Avatar billede les22 Nybegynder
26. oktober 2007 - 16:25 #2
har det samme problem på min arbejdsplads..

det pisse irreterende hvis man skal bruge arket på en anden pc hvis der en der ikke har lukket arket ned
Avatar billede be_nice Juniormester
24. december 2007 - 16:07 #3
Noget nyt i dette spørgsmål?
Glædelige Jul
/Be_Nice
Avatar billede bobber Nybegynder
23. januar 2008 - 08:44 #4
Nej ikke fundet en løsning endnu