Avatar billede nazty Nybegynder
25. oktober 2007 - 23:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

access db updateable

Hej
Roder li med noget opdate som jeg ikke kan få til at funke. Den kommer med nedenstående fejl. Har prøvet på flere webhoteller med forskellige udbydere men som alle understøtter asp/access. Har også prøvet at smide databasen ind i db/ før wwwroot/ men giver samme resultat.
Hvad kan fejlen være?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/aerologin/din_bruger/save.asp, line 12
Avatar billede nazty Nybegynder
25. oktober 2007 - 23:16 #1
save.asp
<%
Dim ID,fullname,mail
id=Request.QueryString("ID")

Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="&Server.MapPath("../database.mdb")

if Request.form("fullname") <> "" then

    SQLstringK= "UPDATE user SET fullname='"& replace(Request.form("fullname"),"'","''")&"', mail='"& replace(Request.form("mail"),"'","''")&"' WHERE id="&id

    Connection.Execute(SQLstringK)
    response.buffer=true
    response.clear
    response.redirect "din_bruger.asp?msg=editdone"
    response.end

    else
    Response.Redirect "din_bruger.asp?msg=editerror"
end if

%>
Avatar billede softspot Forsker
25. oktober 2007 - 23:19 #2
Det er typisk noget med manglende skrive- og ændringsrettigheder til din database for den bruger som IIS benytter til at generere dine sider (typisk IUSR_maskinnavn)...
Avatar billede sherlock Nybegynder
25. oktober 2007 - 23:25 #3
Prøv, lige inden din Connection.Open
      Connection.Mode = 3      '3 = adModeReadWrite
Avatar billede nazty Nybegynder
26. oktober 2007 - 13:27 #4
softspot
IUSR_maskinnavn? Er ik li med på hvad det er. Er det noget jeg selv kan rette i, eller det er udbyderen (needhost.dk) der skal gøre det.

sherlock
gav samme resultat
Avatar billede softspot Forsker
26. oktober 2007 - 13:38 #5
Det er noget der skal rettes på serveren (ved din udbyder), så du skal have fat i dem for at høre om det er rettighederne de har glemt at sætte på din db-mappe.

En ting jeg lige studser over er at du refererer til den ovenliggende mappe ifht. save.asp, men ligger din database i /aerologin?
Avatar billede softspot Forsker
26. oktober 2007 - 13:41 #6
...og er der i så fald skriverettigheder (for IUSR) til denne mappe?
Avatar billede sherlock Nybegynder
26. oktober 2007 - 13:48 #7
Jeg kan se de bruger Helm, som kontrolpanel.

Så skal du lægge databasen i dit \db-directory og tilføje den under ODBC-DSNs

Og så skal du ændre din connectionstring til at anvende det DSN-navn du tildeler databasen.
Avatar billede nazty Nybegynder
26. oktober 2007 - 16:24 #8
den kommer med samme fejl. har både oprettet den i ODBC-DSNs og i Database manager. meget mærkeligt
Avatar billede nazty Nybegynder
27. oktober 2007 - 15:43 #9
well.. har fundet ud af det
Fordi jeg har 2 domainer på webhotellet som ikke linker til samme mappe på serveren.
Avatar billede nazty Nybegynder
27. oktober 2007 - 15:55 #10
tænkte på.. tror ikke det ville virker hvis ikke jeg havde tilføjet den i ODBC-DSNs..

så smid et svar sherlock
Avatar billede sherlock Nybegynder
27. oktober 2007 - 18:53 #11
:)