Avatar billede madeindk Nybegynder
25. oktober 2007 - 15:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SELECT, COUNT og INNER JOIN - hvordan?

Hej eksperter! Jeg vil gerne tælle antal venner i følgende SQL sætning.

            SQL = "" &_
            "SELECT a.id, a.friendID, b.username, b.online, b.lastlogin_now, b.kon, b.place_province, b.birthday, b.picture_add, b.picture_validate " &_
            "FROM users_friends a INNER JOIN users b ON a.friendID = b.ID " &_
            "WHERE a.userID=" & strID & " AND a.status = 2 " &_
            "ORDER BY b.online DESC, b.lastlogin_now DESC LIMIT " & intStart & "," & intPageSize & ""

Hvordan gør man lige det?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2007 - 02:30 #1
Jeg kan ikke helt gennemskue din SQL i forhold til spørgsmålet.

Men her er et par SQL sætninger til inspiration:

SELECT u.username,COUNT(*) FROM users u INNER JOIN users_friends ON u.id=uf.friendid GROUP BY u.username

SELECT u.username,(SELECT COUNT(*) FROM users_friends uf WHERE uf.friendid=u.id) FROM users u
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. oktober 2007 - 13:39 #2
Tak Arne - men det jeg gerne vil er at jeg lister alle profilens venner og samtidig vil jeg gerne tælle dem. Det kan måske ikke lade sige gøre - eller?
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. december 2007 - 08:42 #3
Fandt faktisk aldrig en løsning på problemet :s

Så jeg lukker bare ned nu, det er egentlig også ligegyldigt.