Avatar billede flashit Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Læs fra asp:BoundField i GridView

Hej E
Jeg har et GridView, med nogle BoundFiled’s

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" DataSourceID="SqlDataSource1" OnRowCommand="GridView1_RowCommand">
    <Columns>
        <asp:BoundField DataField="ChannelID" Visible="False" ShowHeader="False"/>
<asp:ButtonField ButtonType="Image" Text="Button" ImageUrl="~/Create.gif" CommandName="Create"/>
.....

Når jeg så klikker på Create, så fanger jeg eventen på følgende måde:
protected void GridView1_RowCommand(object sender, GridViewCommandEventArgs e)
    {
        if (e.CommandName == "Create")
        {
            int rowIndex = int.Parse(e.CommandArgument.ToString());
            //Hvad er værdien I ChannelID?????
        }

Men hvordan kan jeg læse værdierne I mine BlundField på den valgte RowIndex?
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 23:29 #1
der er næppe værdier i rækken før RowDataBound  - er det dét dit spørgsmål går på ? Eller på hvordan du fisker en værdi op fra en bestem celle/field?
Avatar billede flashit Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:31 #2
Fisker værdien fra en celle/field
Avatar billede flashit Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:32 #3
Der er data i, jeg kan bare ikke finde ud af at trække dem ud igen :-(
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 23:35 #4
Noget i den dur:
Label (eller TextBox) t= (Label)DetailsView1.Rows[0].Cells[0].Controls[0];
"min tekst" = t.Text;
Avatar billede flashit Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:42 #5
Label t = (Label)GridView1.Rows[0].Cells[0].Controls[0];
giver denne fejl:
System.ArgumentOutOfRangeException was unhandled by user code
  Message="Specified argument was out of the range of valid values.\r\nParameter name: index"
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 23:43 #6
og hvis du har et TemplateField så skal du bruge

kontrollens_type minKontrol = (kontrollens type)GridView1.Rows[rowIndex].FindControl("kontrollensnavn")

og så
minKontrol.Text osv
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 23:44 #7
.Rows[0].Cells[0].Controls[0]; -> 0 - første row, 0- første kolonne - hvis du har noget andet derinde, f.eks. knapper , så skal du lige rette den til tilf.eks..Rows[0].Cells[1].Controls[0]
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 23:47 #8
hmm hvis dine kolonner er som vist oprindeligt så burde GridView1.Rows[0].Cells[0].Controls[0]; fungere ellers prøv med TExtBox
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 23:49 #9
oops - du har sat visible=false på kolonnen, så den findes slet ikke i dit gridview

for at gemme værdien set DataKeyNames="ChannelID" og så kan du hente den dér
Avatar billede flashit Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:51 #10
Samme fejl.

Her er koden:

Gui:
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" DataSourceID="SqlDataSource1" OnRowCommand="GridView1_RowCommand">
    <Columns>
        <asp:BoundField DataField="ChannelID" Visible="False" ShowHeader="False"/>
        <asp:HyperLinkField DataTextField="Channel" HeaderText="Channel" NavigateUrl="http:\\www.dr.dk" Text="Channel" />
        <asp:BoundField DataField="ChannelDescription" HeaderText="Channel Description" />
        <asp:BoundField DataField="Audions" HeaderText="Audience" />
        <asp:ButtonField ButtonType="Image" Text="Button" ImageUrl="~/Create.gif" CommandName="Create"/>
        <asp:ButtonField ButtonType="Image" Text="Button" ImageUrl="~/Delete.gif" CommandName="Delete"/>
    </Columns>
</asp:GridView>

Code:
protected void GridView1_RowCommand(object sender, GridViewCommandEventArgs e)
    {
        if (e.CommandName == "Create")
        {
            int rowIndex = int.Parse(e.CommandArgument.ToString());
            TextBox t = (TextBox)GridView1.Rows[0].Cells[0].Controls[0];

        }
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 23:52 #11
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" DataSourceID="SqlDataSource1" OnRowCommand="GridView1_RowCommand" DataKeyNames="ChannelID" >
Avatar billede flashit Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:57 #12
æv, samme fejl
Avatar billede neoman Novice
25. oktober 2007 - 00:01 #13
jo - du skal finde værdien et andet sted:
GridView1.DataKeys(rowIndex).Value.ToString()
Avatar billede flashit Nybegynder
25. oktober 2007 - 00:10 #14
ok, sejt denne virker:
int categoryID = (int)GridView1.DataKeys[rowIndex].Value;

Men den kan vel kun give mig min DataKey, og ikke de ander felter. eller?
Avatar billede flashit Nybegynder
25. oktober 2007 - 00:12 #15
Mange tak for hjælpen c";). Giver du ikke et svar
Avatar billede neoman Novice
25. oktober 2007 - 00:14 #16
den gir dig det som er gemt i DataKeys - de andre felter får du fat i som beskrevet før. Husk at hvis du sætter en kolonne til Visible=False, så "findes" den ikke i regnskabet når man tæller cellepositioner fra venstre af.
Avatar billede neoman Novice
25. oktober 2007 - 00:15 #17
og man kan gemme flere værdier i DataKeyNames (hvis man skal ha flre kolonner sat Visible=False) .. hvordan du får flere værdier ud af DataKeys har jeg ikke helt styr på - slå det op på MSDN
Avatar billede flashit Nybegynder
25. oktober 2007 - 00:16 #18
super, tak