Avatar billede demoknud Nybegynder
24. oktober 2007 - 16:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installere xp på chipset med forkert driver

Jeg ved ikke om min beskrivelse er rigtig, men det er lidt svært når man knapt nok selv forstår problemet.

Sagen er at jeg har købt en Zepto Znote 3215W og vil installere xp på den selvom de skriver på hjemmesiden at den ikke understøtter XP. Ved søgning i diverse forums har jeg dog fundet ud af at det kan lade sig gøre, bare man får installeret de rigtige drivere, hvoraf der linkes til de fleste.

Problemet er at xp skal installeres for at jeg kan hente disse drivere, og for at det kan det, har jeg forstået at chipsettet skal have en anden driver, men HVORDAN får jeg denne installeret på den bærbare uden styresystem?

Som fejl under installationen skriver den at den ikke kan finde nogen harddisk.

Links omhandlende problemet:

-Forum fra LaptopWorld.dk som indeholder diverse links til tweak også omhandlende problemet.
http://www.laptopworld.dk/forum/viewtopic.php?f=32&t=336&p=2422&hilit=Znote+3215W#p2422

-Guide som muligvis kan løse mit problem, forstår det bare ikke helt
http://news.softpedia.com/news/Install-Windows-XP-On-SATA-Without-a-Floppy-F6-47807.shtml
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2007 - 16:46 #1
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2007 - 16:48 #2
*AHCI
Avatar billede demoknud Nybegynder
24. oktober 2007 - 16:55 #3
øj.. havde ikke regnet med at Zepto skrev noget om det problem når nu de ikke understøttede problemet.. nu har jeg ihvertfald slået det fra.. finder lige ud af om det løser problemet..
Ved du forresten hvad jeg gør for at få den til at starte fra installations cd-rom'en?? det gider den lige pludselig ikke mere efter fejlinstallationen..
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2007 - 17:03 #4
Du skal ind i bios og sætte dit cd/dvd-drev til at være 1. boot enhed
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2007 - 17:07 #5
Kan være du kan trykke på F10 under start af pc`en og du der kan vælge cd-drev
Avatar billede demoknud Nybegynder
24. oktober 2007 - 17:40 #6
Nu er den igang med at installationen, som tager lidt tid.. men foreløbigt ser ud til at forløbe fejlfrit. har planer for i aften, så hvis jeg ikke når at gennemføre installationen for at se om den forløber fejlfrit inden, vender jeg tilbage i morgen. Ihvertfald tak for informationen indtil videre.
Avatar billede demoknud Nybegynder
24. oktober 2007 - 19:10 #7
Det virkede.. XP installerede sig uden problemer.. nu gælder det bare om at finde driverne til den forskellige hardware.
Mange tak for hjælpen.