Avatar billede sigmadk Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Random udtagning fra MySQL-database?

Hej,

Er det muligt at lave en tilfældig udtagelse fra en MySQL-database?

Lige nu ser min forespørgsel sådan ud:
$foresp = mysql_query("SELECT id, navn, billede FROM reklame WHERE position = '4' ORDER BY rang ASC");

I stedet for at ordne efter "rang" så ville jeg gerne at den tog i tilfældig rækkefølge.

Mvh
Kasper
Avatar billede pidgeot Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:57 #1
...ORDER BY RAND()
Avatar billede sigmadk Nybegynder
24. oktober 2007 - 10:01 #2
skal det så være ASC eller DESC? eller er det ligemeget?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
24. oktober 2007 - 10:03 #3
Fuldstændigt - den sorterer efter et tilfældigt tal der genereres for hver række, så du kan lige så godt udelade den eksplicitte angivelse af ASC/DESC (ASC er jo implicit).
Avatar billede sigmadk Nybegynder
24. oktober 2007 - 10:06 #4
tak