Avatar billede tmadsen3 Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:16 Der er 5 kommentarer

doGET metoden i en Servlet klasse smider en runtimeexcption.

Når man inde i doGET metoden i en Servlet klasse smider
en runtimeException så kommer der en helt hvid side ud som output.
Hvordan kan man styre outputtet til en error page.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2007 - 03:26 #1
Det gør det ikke hos mig.

En lille test gav mig:

HTTP Status 500 -

--------------------------------------------------------------------------------

type Exception report

message

description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.

exception

java.lang.RuntimeException: Ooops
    test.FailServlet.doGet(FailServlet.java:11)
    javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:689)
    javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:802)

note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/5.5.9 logs.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache Tomcat/5.5.9
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2007 - 03:26 #2
Du kunne catche den og redirecte/forwarde til en error side.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2007 - 03:28 #3
Du kan også putte følgende i web.xml:

  <error-page>
    <error-code>500</error-code>
    <location>/ooops.jsp</location>
  </error-page>
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2007 - 22:58 #4
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2008 - 05:45 #5
??