Avatar billede fun22 Nybegynder
18. oktober 2007 - 00:01 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betyder denne fejl?

Hej

Jeg får følgende fejl, når jeg vil oprette min bruger på min side:

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Showing a modal dialog box or form when the application is not running in UserInteractive mode is not a valid operation. Specify the ServiceNotification or DefaultDesktopOnly style to display a notification from a service application.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.InvalidOperationException: Showing a modal dialog box or form when the application is not running in UserInteractive mode is not a valid operation. Specify the ServiceNotification or DefaultDesktopOnly style to display a notification from a service application.

Source Error:

Line 28:        Dim strError As Integer = 0
Line 29:
Line 30:        MsgBox(DDDay.SelectedValue & "-" & DDMonth.SelectedValue & "-" & DDYear.SelectedValue)
Line 31:
Line 32:        TxtPwd.Text = ViewState("Password")

Source File: W:\jtpdevelopmentdk\projekt\User\Create.aspx.vb    Line: 30

Men hvad betyder det helt præsis?
Avatar billede a1a1 Novice
18. oktober 2007 - 02:15 #1
msgbox virker ikke på web applikationer

du kan evt. (hurtig hack) lave noget ala
Avatar billede a1a1 Novice
18. oktober 2007 - 02:22 #2
response.write("<script language=""javascript"">alert("" &
DDDay.SelectedValue & "-" & DDMonth.SelectedValue & "-" & DDYear.SelectedValue & "");</script>")
Avatar billede a1a1 Novice
18. oktober 2007 - 02:28 #3
det er IKKE w3 rigtigt, en anden måde at gøre det på er evt.

din <body> (på aspx siden) laver du om til <body id="body" runat="server">

og i din codebehind skriver du så (der hvor "button onclick/submit" er) body.attributes.add("onload","alert("" & DDDay.SelectedValue & "-" & DDMonth.SelectedValue & "-" & DDYear.SelectedValue & "");</")
Avatar billede fun22 Nybegynder
18. oktober 2007 - 16:48 #4
Okay, Det skulle egentlig bruges til noget fejlfinding, men fandt ud af det på en anden måde.. Men jeg får følgende fejl, når jeg vil indsætte en dato i min database:

String was not recognized as a valid DateTime.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.FormatException: String was not recognized as a valid DateTime.

Jeg har et DateTime felt i db'en og jeg bruger paremetere til at indsætte det..

Det den skal indsætte er: 18-07-1987

Hvorfor går det galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2007 - 23:52 #5
Bruger du:

cmd.Parameters("@dtvar").Value = DateTime.Parse(dinstring)

?
Avatar billede fun22 Nybegynder
27. november 2007 - 17:20 #6
arne_v >> Det gør jeg nu :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. december 2007 - 09:46 #7
smider i et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2007 - 16:13 #8
ok
Avatar billede a1a1 Novice
03. januar 2008 - 15:45 #9
andet svar ;o)