Avatar billede jedimaster Nybegynder
09. juni 2001 - 19:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Passwordside

Ok!

Hvordan laver man en password side, der giver adgang til en anden asp side, sådan at den anden asp side kun kan hentes hvis passwordet er korrekt, og ikke end gang hvis man skriver stien og navn på den anden side??

MVH
/JediMaster - May the force be with you...
Avatar billede twm Nybegynder
09. juni 2001 - 19:41 #1
Det kan gøres på to måder enten sætter du en cookie eller en session, og så laver du en IF statement i toppen af siden som spørger om den er der ellers response.redirect til en anden side.

du kan også lave det tilsvarende bare ved at sende en variabel med side.asp?user=bruger&pass=test

og så lave en tilsvarende kontrol
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2001 - 20:10 #2
Er er et godt eksempel du kan bruge

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp
Avatar billede dnz Nybegynder
09. juni 2001 - 20:16 #3
Du får lige et eksempel på brug af sessionvariable:

På siden hvor du beder om password kunne der stå:

<form action=\"den_side_du_vil_se.asp\" method=\"post\">
        password:
        <input type=\"password\" name=\"pwd\"><br
        <input type=\"submit\" value=\"OK\"><br>
</form>

Det her skal så stå i toppen af \"den_side_du_vil_se.asp\" (det skal stå inden html-tagget):

<%
Session(\"pwd\") = Request.Form(\"pwd\")

if ((session(\"pwd\") <> \"dit_password\" then Response.Redirect \"farvel.asp\"
end if
%>

Du kunne undlade at bruge at bruge session variabel (og bare skrive: if (Request.Form(\"pwd\") <> \"dit_password\" osv...), men fordelen er at du kan vise en lang række sider der tjekker på samme indtastning af password. Du skal så bare skrive:

<%
if ((session(\"pwd\") <> \"dit_password\" then Response.Redirect \"farvel.asp\"
end if
%>

i toppen af disse efterfølgende sider.

vh

dnz
Avatar billede dnz Nybegynder
09. juni 2001 - 20:19 #4
hov - jeg havde ikke lige set det foregående svar...

dnz