Avatar billede columbus32 Nybegynder
17. oktober 2007 - 15:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fra serverside til clientside script

hejsa

På min side har jeg et link som har et onClick javascript funktionskaldet:

<a href="#" onclick="openMM()">Åben firma i CRM</a>

Hvordan kan jeg serverside gøre så der kommer en værdi ind i javascript funktionskaldet som et parameter???

<a href="#" onclick="openMM(154)">Åben firma i CRM</a>
Avatar billede kalp Novice
17. oktober 2007 - 15:08 #1
<a href="#" onclick="openMM(<% en parameter her %>)">Åben firma i CRM</a>

lav en literal og skriv hele din kodelinje i den så bliver det til html når siden bliver kørt.
Avatar billede kalp Novice
17. oktober 2007 - 15:08 #2
det var 2 forslag.. en på hver linje
Avatar billede columbus32 Nybegynder
17. oktober 2007 - 15:11 #3
Forstår ikke helt hvad jeg skulle skrive som parameter i dit forslag:

<a href="#" onclick="openMM(<% en parameter her %>)">Åben firma i CRM</a>
Avatar billede kalp Novice
17. oktober 2007 - 15:13 #4
jeg er ikke synsk, men det er nu dig der snakker om en eller anden parameter.. men jeg kan da komme med et eksempel

<a href="#" onclick="openMM(<%= Request["ID"].ToString() %>)">Åben firma i CRM</a>

forventer en parameter i url'en f.eks  eksperten.dk/link.aspx?ID=154
Avatar billede columbus32 Nybegynder
17. oktober 2007 - 15:15 #5
Parameteret står ikke i min url.

Kan du beskrive dit forslag 2 nærmere?

AFK til i morgen.
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. oktober 2007 - 15:20 #6
Markup
<a runat="server" id="LinkMM" href="#">Åben firma i CRM</a>

Codebehind
string parameter = "1223";
LinkMM.Attributes.Add("onclick", "java script:openMM("+ parameter +")");

Så er der ingen variable afsnit i din markup. Meget behageligt.
Avatar billede kalp Novice
17. oktober 2007 - 15:22 #7
erstat dit hyperlink med

<asp:Literal ID="MyLink" runat="server"></Literal>

og fra din codebehind skriver du

MyLink.Text = "<a href=\"#\" onclick=\"openMM()\">Åben firma i CRM</a>";

herfra har du frit adgang til dine variabler i codebehind...
så hvis du f.eks har denne variabel

int tal 154;

kan du indsætte den sådan

MyLink.Text = "<a href=\"#\" onclick=\"openMM("+tal.ToString()+")\">Åben firma i CRM</a>";

når siden loader har du dit hyperlink med din parameter indsat.
Avatar billede columbus32 Nybegynder
18. oktober 2007 - 09:27 #8
Jeg har prøvet begge forslag og de virker begge. Så fik jeg da lært en del nyt :-)

kalp hvis du laver et svar så får du lidt points.

Tak for hjælpen.
Avatar billede kalp Novice
18. oktober 2007 - 09:32 #9
selv tak:)