Avatar billede fun22 Nybegynder
16. oktober 2007 - 21:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejl i web.config

Hej..

Efter jeg har uploadet mit site til til mit webhotel, får jeg følgende fejl:

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>

Hvis jeg så fjerne min Connectionstring så virker det.... Men jeg bruger den samme connection string på i en anden mappe på serveren..

Nogen der kan sige hvad der skulle være galt??

  <connectionStrings>
    <add name="ConnectionString" connectionString="Data Source=mssql.device.dk;Database=jtpdevelopmentdk;User ID=jtpdevelopmentdk;Password=****************" providerName="System.Data.SqlClient"/>
  </connectionStrings>
Avatar billede nielle Nybegynder
16. oktober 2007 - 22:01 #1
Du får ikke nogen fejl når du fjerner din connectionString? Burde den da ikke fejle over at den ikke kunne finde ud af at forbinde til databasen?
Avatar billede fun22 Nybegynder
16. oktober 2007 - 22:18 #2
Nej jeg forstår det heller ikke.. Men jo hvis jeg fjerne connection stringen så kommer der en fejl i linie 1 i default.aspx, den linie hvor man fortæller hvor codebehind'en ligge osv.. Men det er vel også et tegn på fejl i config filen eller?
Avatar billede nielle Nybegynder
16. oktober 2007 - 22:32 #3
Hvad siger fejlbeskeden da?
Avatar billede fun22 Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:15 #4
Så siger den:

Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: Child nodes are not allowed.

Source Error:

Line 32:        <add assembly="System.Design, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B03F5F7F11D50A3A"/></assemblies></compilation>
Line 33:    <pages>
Line 34:      <namespaces>
Line 35:        <clear/>
Line 36:        <add namespace="System"/>

Source File: W:\jtpdevelopmentdk\projekt\web.config    Line: 34
Avatar billede nielle Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:18 #5
Det lyder som om at strukturen i din web.config er i uorden.
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. oktober 2007 - 01:49 #6
Vis os hele den web.config, som fejler.
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:46 #7
<?xml version="1.0"?>
<!--
    Note: As an alternative to hand editing this file you can use the
    web admin tool to configure settings for your application. Use
    the Website->Asp.Net Configuration option in Visual Studio.
    A full list of settings and comments can be found in
    machine.config.comments usually located in
    \Windows\Microsoft.Net\Framework\v2.x\Config
-->
<configuration>
  <appSettings>
    <add key="SMTP" value="mail.tele.dk"/>
    <add key="FROM" value="NoReply@side.dk"/>
    <add key="SiteURL" value="http://side.dk/"/>
    <add key="SiteName" value="side.dk"/>
  </appSettings>
  <connectionStrings>
    <add name="ConnectionString" connectionString="Data Source=mssql.device.dk;Database=jtpdevelopmentdk;User ID=jtpdevelopmentdk;Password=********" providerName="System.Data.SqlClient"/>
  </connectionStrings>
  <system.web>
    <!--
            Set compilation debug="true" to insert debugging
            symbols into the compiled page. Because this
            affects performance, set this value to true only
            during development.

            Visual Basic options:
            Set strict="true" to disallow all data type conversions
            where data loss can occur.
            Set explicit="true" to force declaration of all variables.
        -->
    <compilation debug="true" strict="false" explicit="true">
      <assemblies>
        <add assembly="System.Design, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B03F5F7F11D50A3A"/></assemblies></compilation>
    <pages>
      <namespaces>
        <clear/>
        <add namespace="System"/>
        <add namespace="System.Collections"/>
        <add namespace="System.Collections.Specialized"/>
        <add namespace="System.Configuration"/>
        <add namespace="System.Text"/>
        <add namespace="System.Text.RegularExpressions"/>
        <add namespace="System.Web"/>
        <add namespace="System.Web.Caching"/>
        <add namespace="System.Web.SessionState"/>
        <add namespace="System.Web.Security"/>
        <add namespace="System.Web.Profile"/>
        <add namespace="System.Web.UI"/>
        <add namespace="System.Web.UI.WebControls"/>
        <add namespace="System.Web.UI.WebControls.WebParts"/>
        <add namespace="System.Web.UI.HtmlControls"/>
      </namespaces>
    </pages>
    <!--
            The <authentication> section enables configuration
            of the security authentication mode used by
            ASP.NET to identify an incoming user.
        -->
    <authentication mode="Forms" />

    <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.

        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="GenericErrorPage.htm">
            <error statusCode="403" redirect="NoAccess.htm" />
            <error statusCode="404" redirect="FileNotFound.htm" />
        </customErrors>
        -->
    <customErrors mode="Off"/>

  </system.web>
</configuration>
Avatar billede nielle Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:00 #8
Linje-numrene tyder godt nok på at du er kommet til at slette den Connection-streng en smule forkert...

Det skal være:

  <connectionStrings>
  </connectionStrings>

eller:

  <connectionStrings />

Vælger du den sidste form skal du huske /-tegnet i enden, ellers får du den fejl du viser.
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:30 #9
Hvis jeg sletter det og sådan der står følgende:

<connectionStrings>
  </connectionStrings>

Så kommer den samme fejl... Altså den første... Men det virker jo filnt alt sammen på min egen computer...
Avatar billede nielle Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:32 #10
Det virker ogs fint hos mig lokalt :^|
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:34 #11
Okay... :( Nogen vise ord?? Guldkorn?? Hints??
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:48 #12
Nu har jeg fundet ud af det... Det var ham der står for webhotellet der lige havde glemt at aktivere asp.net 2.0...

Men smid et svar så får du nogen point for din indsats..
Avatar billede nielle Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:52 #13
Arrrrrrrrrgggghh, eller hvad?! ;^)

Nej tak, smid du selv et svar og tag dem tilbage på denne her. :^)
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. oktober 2007 - 21:27 #14
Okay.. Men tak for hjælpen ;)