Avatar billede sbk-eraser Nybegynder
15. oktober 2007 - 21:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

textarea's ny linie skal oversættes til <br>

Hej.
Jeg har et problem med at linieskift fra et textarea ikke vil oversættes korrekt.
Jeg har et textarea som sender data til en php som smider det i en mysql database.
jeg har forsøgt mig med nl2br($minVariabel) samt str_replace("\n","<br>",$minVariabel).
Problemet er at når det bliver sendt til databasen, så står der:
linie1<br>
linie2<br>
enmegetlængerelinie.

hvor det jeg vil ha den til er at skrive er:
linie1<br>linie2<br>enmegetlængerelinie.

Resultatet er det samme hvis jeg erstatter <br> med f.eks. TEST i str_replace'en.
altså;
linie1TEST
linie2TEST
enmegetlængerelinie.

Hvordan får jeg den til at droppe disse linieskift?
De forvolder mig nemlig en del problemer længere henne.
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2007 - 21:32 #1
<ole>

Du indsætter bare værdien af textarea'et direkte i DB. Først, når du skal vise teksten, bruger du nl2br. Så virker det fint  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede sbk-eraser Nybegynder
15. oktober 2007 - 21:53 #2
Jeg får samme problem.
nl2br() giver:
Linie1<br>
Linie2

str_replace() giver:
Linie1
<br>Linie2
Avatar billede woowii Nybegynder
15. oktober 2007 - 23:25 #3
$ntext = str_replace(array("\r\n", "\r", "\n"), "<br />", $text);
når du indsætter i din DB
Avatar billede sbk-eraser Nybegynder
15. oktober 2007 - 23:43 #4
woowii, du er sgu redningsmanden. Det virker :)
Kom med et svar så du kan få point
Avatar billede woowii Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:17 #5
Så lidt - havde selv problemer med netop dette for noget tid siden. :)