Avatar billede albatros Nybegynder
15. oktober 2007 - 17:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forms placering

Hejsa

Jeg har i div hvori jeg har jeg har et baggrundsbillede der viser en søgemaskine. Jeg vil derfor gerne have et tekst felt oven på baggrundsbilledet og det fungere også fint nok, men selve input feltet er ikke placeret ordenligt. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg får placeret min form? Jeg har prøvet med margin og padding, men når jeg gør det er det selve markøren jeg flytter og ikke hele feltet.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2007 - 17:53 #1
<ole>

Nej, formodentlig ikke. Du bliver nødt til komme med flere informationer - og aller helst et link til siden  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede albatros Nybegynder
16. oktober 2007 - 08:48 #2
Hej Ole

Det kommer her, jeg smider lige det kode jeg har.

#search_area {
height: 22px;
width: 267px;
background: #FFFFFF url('images/search_bg.jpg') repeat-y bottom;
float: left;
margin: 0;
}

    <div id="search_area">
    <form id="formplacement" name="form1" method="post" action="">
          <input type="text" class="searchfield" name="search" id="formplacement" />
    </form>
    </div>

Som det ser ud nu er søge feltet helt oppe i venstre hjørne af div'en. Jeg vil så gerne have rykket det lidt til højre og så ned, men lige meget hvad jeg gør er det selve markøren der rykker sig i søgefeltet.
Avatar billede albatros Nybegynder
16. oktober 2007 - 08:49 #3
Hov, glemte CSS'en til formsne.

#formplacement {
padding-left: 90px;
}

#formplacement .searchfield {
font-family: Verdana;
font-size: 10px;
width: 40px;
border: none;
}
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
16. oktober 2007 - 08:53 #4
for det første så skal en id unik, dvs. du må ikke have to elementer med den samme id..

Du kunne prøve at sætte en div om din form og sætte padding osv. på den i stedet for...
Avatar billede albatros Nybegynder
16. oktober 2007 - 09:08 #5
sw_red_6 - Det hjalp med den ekstra div, smid et svar, så får du dine point! Tak for hjælpen til dig også Ole :)
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
16. oktober 2007 - 09:16 #6
helt i orden..
husk nu de 2 ens id du har skal ændres..
Avatar billede olebole Juniormester
16. oktober 2007 - 10:34 #7
Selvtak ... godt, der er et frisk morgenhold, der kan tage over  ;D
Avatar billede albatros Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:02 #8
Hehe ja .. det er gjort nu. Det hele spiller som de skal :)