Avatar billede bjarkekr Nybegynder
11. oktober 2007 - 10:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problem med autopostback

Hejsa...

Jeg har en side med en listbox og nogle dynamisk oprettede tekst felter + en gem knap.

Når siden indlæses, udfyldes listboxen med nogle værdier. Derefter genereres nogle tekstbokse ud fra den valgte standard værdi i listboksen. Ved valg på listboksen fjernes alle tekstbokse og nye oprettes, derfor er autopostback på listen boksen aktiv. Der indsættes og nogle standard værdier i tekstboks felterne.

Ved klik på Gem, skal indholdet af tekstfelterne gemmes. Nu er mit problem så at jeg er nød til at kalde den funktion der udfylder listboks + den funktion der generere tekst felter, både når ispostback er true og false. De skal jo udfyldes når jeg først henter siden, og når jeg ændrer på listboksen (vælger noget andet). Men de to funktioner skal IKKE kaldes ved tryk på gem, da de værdier jeg så gemmer bliver standard inholdet i tekstfelterne. Hvordan ser jeg forskel på disse 3 kald af siden: siden indlæses første gang, listboksen er blevet ændret eller der er trykket på gem.

Kan godt skelne at listeboksen er ændret ved at se på ispostback, men kan ikke se forskel på gem knappen og første load.
Avatar billede neoman Novice
16. oktober 2007 - 20:32 #1
Nu ved jeg ikke præcis havd din kode er, men du skal splitte tingene ud:

1. Adde de dynamiske kontroller
2. Fylde dem op med værdier.

1 & 2 skal du køre ved pageload første gang.

2 skal du køre når du ændrer værdier i en eller anden click handler - og s'føligt køre både 1 & 2 hvis du ændrer antallet af kontrollerne. Ved efterfølgende postback skal du kun køre 1.

ViewState sørger for at dine kontroller "genopfyldes" med de rigtige værdier, så snart du gendanner dem i PageLoad (altså både ved IsPostBack og !PostBack

Hvis der ændres noget i de bestående kontroller, og du klikker Save, så er der stadig de nye værdier i felterne, så længe du ikke kører 2.
Avatar billede bjarkekr Nybegynder
16. oktober 2007 - 20:55 #2
Ja, jeg burde selv have svaret.. Jeg fandt ud af det med at jeg skal adde mine kontroller ved page load, for at bevare de data der er udfyldt..

Hvis du smider et svar får du pointene alligevel. :)
Avatar billede neoman Novice
16. oktober 2007 - 20:59 #3
Pyt med points - du fandt ud af det selv jo. Hvis du vil læse lidt mere om det så har jeg begået en smøre her: http://www.eksperten.dk/artikler/1103

Bare læg et svar selv og acceptér.
Avatar billede bjarkekr Nybegynder
17. oktober 2007 - 08:31 #4
takker :)