Avatar billede dancemaniac Nybegynder
11. oktober 2007 - 09:44 Der er 1 kommentar

Musik Workstation, men hvilken CPU?

Hej eksperter

jeg står og skal til at samle en maskine der skal bruges til at lve musik på. Der skal kører programmer som Reason, wavelab, cubasesix osv. - samtidig

Jeg er bare lidt i tvivl ang cpu, da jeg ikke ved om jeg kan nøjes med en Q6600 eller skal over i en Dual, eller Quad Xeon.

Jeg vil have den skal holde en del år, og er villig til at ofre lidt.

hjælp :P
Avatar billede simlau Nybegynder
12. oktober 2007 - 13:15 #1
Jeg ville holde mig til en Q6600.. Da du skal køre mange programmer samtidig..

Tror ikke på det er cpu kraft der gør computeren langsom, da de programmer du skal bruge ikke sluger super meget cpu kraft, ud fra hvad jeg kan læse.. (ret mig hvis det er forkert)

Dog er det med stor sandsynlighed ram og hardiske du skal satse på.. Da dette ofte er det langsomme i et system idag..

Så et bud ville være:
Intel Core 2 Quadro Q6600, BOX, LGA775         1.849,00
Gigabyte GA-P35-DS3R S775 P35 ATX           889,00
WD Raptor 740ADFD, 74GB, SATA, 10K           998,00
Corsair TWIN2X2048-8500C5D, 2x1024MB         1.598,00

Så måske købe 2 raptor diske og sætte dem i raid..  Disse skal du så bruge som system disk.. og så købe en anden harddisk til lager..

Hilsen Simlau