Avatar billede marcus456 Nybegynder
11. oktober 2007 - 08:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bogen Visual Basic 6.0 - hvad program skal jeg bruge?

Mit spørgsmål handler ikke om programmering, men hvilke program jeg skal vælge i forhold til "visual basic 6.0" bogen.
Mit formål med visual basic er kun at lærer grundlæggende programmering og ikke nødvendigvis at lave proprammer.
I bogen bliver jeg opfordret til at bruge "visual basic learning edition" og det der er højere.
Men jeg har ikke kunne finde den udgave, kun sammenkoplet med en bog.
Kan jeg bruge udgaven "visual basic express" istedet? Det ligner learning edition, men jeg ved ikke om der mangler nogle funktioner i dette program eller udtryk bare har skiftet navn siden bogen er skrevet.
Hvis ikke - hvor kan jeg så købe visual basic learning edition uden bogen (med bogen hvis det ikke kan være anderledes)?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. oktober 2007 - 08:57 #1
Hvis du "bare" skal lære grundlæggende programmering, ville jeg ikke kigge på VB. Kig hellere på et mere fremtidssikkert sprog. C++, C#, Java osv.
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2007 - 08:58 #2
VB .NET
Avatar billede nielle Nybegynder
11. oktober 2007 - 09:04 #3
VB6 og VB.Net er tilstrækkeligt forskellige fra hinanden til at du nok ville blive forvirret fra tid til anden over at forsøge at kode VB6 ekemplerne i "visual basic express" (VB.Net). Ikke at det er helt umuligt, men der er altså væsentlige forskelle i syntaksen.

Som michael_stim er inde på, ville jeg hvis jeg var i dine sko smide den VB6 bog fra mig igen og i stedet finde noget til VB.Net.
Avatar billede marcus456 Nybegynder
11. oktober 2007 - 18:04 #4
Tak for jeres feedback.

Jeg bliver opfordret i andre bøger til at lære grundlæggende programmering ved hjælp af Visual Basic, fordi det er nemmest at lære.
Så vil jeg gøre det således at jeg starter op på VB.Net og på et senere tidspunkt eventuelt C++.
Det er hovedesagligt for at forberede mig på at for alvor at give mig i kast med diverse web-programmeringssprog (javascript er jeg allerede ved at være godt igennem)
Eller ville man istedet opfordre mig til at starte på C++ nu?
Avatar billede nielle Nybegynder
11. oktober 2007 - 18:37 #5
Det er helt klart at C++ er et meget stærkt sprog, men som nybegynder er det nok ikke lige det jeg ville anbefale folk at kaste sig over: Næ, der er VB.Net eller C# eller måske Java (ikke at forveksle med javascript) er helt klart bedre bud.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. oktober 2007 - 08:12 #6
Java er et "sjovt" sprog og kan med forholdsvis små kraftanstrængelser få et grafisk program stablet på benene, i modsætning til C++. Begge er 100 % objektorienterede og begge er meget brugte. C++ er nok sværest at lære, men der kommer du helt ned i grunden. Det mest voksende sprog er nok C# og er dag det firmaerne efterspørger mest (hvis man kigger på de forskellige jobannoncer), men er platformsafhængigt (M$).
Avatar billede nielle Nybegynder
16. oktober 2007 - 08:51 #7
Er der mere du ønsker at vide?
Avatar billede marcus456 Nybegynder
16. oktober 2007 - 16:43 #8
Starter på VB.NET nu.
Tak for hjælpen til jer alle.

nielle< skriv lige et svar så jeg kan sende dig lidt point
Avatar billede nielle Nybegynder
16. oktober 2007 - 19:18 #9
Du får et svar af mig :^)

Men skal michael_stim ikke være med på en deler?
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. oktober 2007 - 08:14 #10
Ellers tak, samler jo ikke ;o)
Avatar billede marcus456 Nybegynder
18. oktober 2007 - 03:14 #11
*smidder point-glimmerregn ud over hele tråden*.....
*************o0OO0o0oOO0oOOoO0ooO******
*lolz*

SÅ!...ik pjatte!!..
Avatar billede nielle Nybegynder
18. oktober 2007 - 08:16 #12
*G* Tak for point :^)