Avatar billede nomisweb Nybegynder
09. oktober 2007 - 11:14 Der er 1 kommentar

Mail() instillinger?

Hej,
Jeg har lavet en nyhedsbrevsfunktion, men kan ikke få mail() indstillingerne til at gøre som jeg vil.
min kode ser således ud:

$name =$_POST['navn'];
$message =$_POST['message'];
$sendtil = $emails;
$subject= $_POST['subject'];
$frommail = "mail@mail.dk";
$sendto = "mail@mail.dk";

if (isset($_POST['message']))
    {
    $message = $_POST['message'];
    } else {
    $message='';
    }

if (isset($_POST['send']))
    {
    $send = $_POST['send'];
    } else {
    $send = false;
    }

$headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=UTF-8' . "\r\n";
$headers .= 'From: '. $frommail . "\r\n";
$headers .= 'Bcc: '.$sendtil."\r\n";
?>

<table>
<form method="post" action="<?php echo "$PHP_SELF";?>">
<input type="hidden" name="send" value="1">
<tr><td colspan="2" id="overskriftvin">Send en nyhedsmail<br /></td></tr>
<tr><td>Emne</td><td><input type="text" name="subject" size="60"></td></tr>
<tr><td>Besked</td><td><textarea name="message" id="message" cols="63" rows="15"></textarea></td></tr>
<tr><td></td><td><input type="submit" value="Send"></td><tr>
</form>

</table>

<?php
if ($send) {
mail($sendto, $subject, $message, $headers);
if ($insertMail=mysql_query("INSERT INTO nyhedsmail (dato, overskrift, text) VALUES (NOW(), '$subject', '$message')")){
echo "Mail er blevet sendt og gemt";}

}
?>

Den basic tekst formatering som bold og underline virker fint, men links virker ikke...men hvorfor?
Den html der gemmes i min database viser linksne korrekt men de emails jeg modtager har ekstra fyld omkring linksne som så derfor ikke virker. I hotmail ser det sådan ud:
http://bl109w.blu109.mail.live.com/mail/%5C%22http://www.minside.dk/vin/pdf/Senseo.pdf%5C%22
og i min mac mail ser det sådan ud:
x-msg://11/%22http://www.minside.dk/vin/pdf/Senseo.pdf/%22

Jeg går ud fra det har noget at gøre med min headers indstilling af charset, men jeg ved ikke hvad det skal være.
Kigger jeg på kildekoden til mailen er der \ foran linket kan det være problemet? (href=\"www.minide.dk/pdffil.pdf\")

Tak for hjælpen.
S
Avatar billede nomisweb Nybegynder
09. oktober 2007 - 11:41 #1
Jeg har rodet videre og læst forskellige ting og fundet frem til at jeg bare kan bruge stripslashes() på min text i mailen og det hjælper pludselig på linket som jeg gerne vil! Så den er klaret, om end der stadig er meget at lære om at bruge mail() funtionen i php!