Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2007 - 11:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan man finde driver til acer aspire 5051 AWXMI

Efter et systemcrash har jeg formateret min søns bærbare Acer.
Men jeg får gule udråbstegn i enhedshåndtering for nogle komponenter. bl.a wireless flash memory.
Den er købt i bilka og der var ingen cd med. Jeg kontaktede så bilka som vil have 1800 kr for at geninstallere den !!!! Røveri ved højlys dag.

Jeg gik så ind på acers side for at hente driverne. Men ak netop 5051 findes ikke i deres oversigt. Jeg har så hentet drivere for 5050 men de virker ikke. Jeg har så googlet for at finde dem, men synres ikke jeg får nogle relevante hits.

Desuden har jeg nu set at der er kommet noget ala dualboot. Dvs. der er winxp pro på den men man har også mulighed for at vælge winxp multimedea center (det virker bare ikke) Hvordan slår man det fra?

Og er der nogle der kan guide mig til det rigtige sted for at downloade drivere?

på forhånd tak

bebbob
Avatar billede peet-49 Novice
07. oktober 2007 - 11:37 #1
Avatar billede peet-49 Novice
07. oktober 2007 - 11:38 #2
Velkommen til eksperten.
Avatar billede peet-49 Novice
07. oktober 2007 - 11:39 #3
Avatar billede peet-49 Novice
07. oktober 2007 - 11:49 #4
Fra mandag morgen, kan du få oplysningerne på deres support nr: 38487342
Avatar billede peet-49 Novice
07. oktober 2007 - 11:52 #5
Hvis du ikke har slettet recoverysporet, trykker du F11 eller alt+F10 under opstart, så starter recovery.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2007 - 12:21 #6
Jamen jeg vil kun have den til at starte op i winxp pro. der skal ikke være nogle muligheder. Hvordan fjerne man det.
Jeg er ved at hente de driver men forbindelsen er meget langsom
Avatar billede senik4u Nybegynder
07. oktober 2007 - 12:24 #7
Hej jeg har et spørgsmål der er lidt relateret.
Jeg sidder med en Acer Aspire 5310 hvor HDD er i 2 partioner C og D C er blevet formateret og når jeg bruger Partition Magic får jeg at vide at C er BAD og jeg kan ikke komme vidre :
Info ! Der har været installeret Vista Basic men ejeren ville have XP på i stedet for er der nogle der har nogle forslag til hvordan jeg kommer vidre?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2007 - 12:43 #8
"hvordan jeg kommer vidre?" Ved at oprette din egen tråd
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2007 - 13:37 #9
Det er som om den hænger ved opstarten. Hvordan skal boot se ud. Min boot ser sådan ud:

[boot loader]
timeout=00
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

er det rigtigt?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2007 - 14:57 #10
Hvis du kun kører med et operativsystem ser det rigtigt ud - hvor i processen hænger den
Avatar billede peet-49 Novice
07. oktober 2007 - 15:16 #11
Din boot loader skulle gerne se sådan ud:
[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect