Avatar billede montago Praktikant
05. oktober 2007 - 14:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Form-POST giver endten 405-fejl eller HTTP-verb POST not allowed

hvis jeg sætter min IIS til at køre .NET 1.1, får jeg en fejl ved post: HTTP-verb POST ... not allowed

sætter jeg .NET til 2.0 får jeg en 405 fejl (not allowed) -- men en mere generel fejl af udseende.

jeg benytter mig hverken af ViewState eller Server-FORM på siden... men henter HTML fra eksterne sider, som gerne må indeholde <form method=post>

hvad gør jeg !??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2007 - 14:36 #1
Det kan man få hvis man laver en POST til en .html-side.
Avatar billede neoman Novice
05. oktober 2007 - 14:40 #2
Måske dette ? (fra: http://forums.asp.net/t/953470.aspx?PageIndex=2)
"Hi,

I've meet same problem when i've tried to use a linkbutton in aspx page that should redirect to a htm page, and put on linkbutton:

PostBackUrl="~/coco.htm".
I've solved my problem by using:

<a href="coco.htm">
Coco</a>

Maybe you find this usefull."

If not, så google på "HTTP-verb POST not allowed" - det giver mange muligheder.
Avatar billede montago Praktikant
05. oktober 2007 - 15:10 #3
grrr

Løsningen var at en hjemmestrikket FORM på en ASPX side. skal poste tilbage til default.aspx
eller I det mindste "sig selv"

action="?" er åbenbart ikke nok