Avatar billede xperimentet Nybegynder
05. oktober 2007 - 09:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få min e-mail til at køre på Vista -

der var ikke nogen problemmer med at køre med XP
Avatar billede xperimentet Nybegynder
05. oktober 2007 - 09:33 #1
Det er Windows 2003 server
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2007 - 10:06 #2
Er det din outlook på din vista maskine, du ikke kan få til at forbinde sig til en 2003 exchangeserver eller hvordan skal det forstås?
Avatar billede xperimentet Nybegynder
05. oktober 2007 - 10:13 #3
Ja det er den skriver "Der er ingen forbindelse til Microsoft Exchange-serveren. Outlook skal være online eller have forbindelse for at kunne udføre handlingen." Jeg kan godt komme på serveren.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2007 - 10:25 #4
Det kan jo være flere ting, så jeg stiller lige lidt opklarende spørgsmål.

kan du tilgå exchangeserveren fra andre maskiner med outlook
kan du fra din vista pinge exchangeserverens IP adresse
Avatar billede xperimentet Nybegynder
05. oktober 2007 - 10:39 #5
Jeg kan godt pinge den.
Ja jeg kan godt tilgå exchangeserveren fra andre maskiner.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2007 - 11:27 #6
ok, hvilken version af outlook og officepakken taler vi om.
Har du kikket i vista maskinens event viewer (logbog på dansk) for at se om den logger nogle fejl (alle tre logs, system, security og application) når du forsøger at tilgå
Har du kikket i exchangeserverens event log for fejl når du forsøger at tilgå.

Hvis du finder nogle events, fejl eller advarsler, så past dem herind, de kan ofte pege på løsningen
Avatar billede xperimentet Nybegynder
08. oktober 2007 - 10:19 #7
Hej igen, undskyld jeg ikke svare før nu, håber stadig du kan hjælpe :)
Jeg syntes ikke det ser ud som om den loger noget.. hmmm..
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2007 - 21:22 #8
så vil jeg foreslå en repair af både vista og officepakken samt fuld updatering af begge også
Avatar billede xperimentet Nybegynder
06. januar 2008 - 13:27 #9
LUKKET.. ikke noget der virkede.. :o(