Avatar billede faus Praktikant
04. oktober 2007 - 16:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køling til Asus P5N32-E Sli

Nu har jeg haft dette bundkort ( Asus P5N32-E Sli ) i en 2 ugers tid.  Og er godt træt af at NB bliver så varm som den gør.( Kan ikke holde en finger på den i særlig lang tid) Og det er uden nogen form for oc.

Da jeg har planer om at oc den, syndtes jeg at der skal gøres noget ved den varme.

Har fundet denne her løsning.  Er der nogen der kan sige om der er bedre løsninger, Eller om der er noget jeg har glemt.

nb - http://coolerkit.dk/product.asp?product=771&sub=50&page=1
Sb - http://coolerkit.dk/product.asp?product=777&sub=50&page=1
Også 2 Mosfit -  http://coolerkit.dk/product.asp?product=714&sub=50&page=1

Har lavet dem alle i papfigur, så har tjekket om de kan være der.

Tror også det kan give bedre lock med mit svage blå lys Fra min asus Silent knight, også det mørkerøde lys jeg har.
Kunne forstille mig at alle køleriber kommer til at få det rødlige skær, som jeg godt kan li:-)

Er der nogen der har erfaringer med nogle af de her produkter?

Ved Ikke helt om denne tråd skulle laves i overclocking, eller casemodding.  Så har lavet i begge.  da det går lidt under begge.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. oktober 2007 - 16:10 #1
Det er ikke tilladt at oprette spørgsmål dobbelt.

http://www.eksperten.dk/spm/799508

Luk derfor det ene af dem.
Avatar billede faus Praktikant
04. oktober 2007 - 16:11 #2
ok.  Overclocking lukket  Sorry...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. oktober 2007 - 16:55 #3
Hvorfor sidder du med fingeren på NB? Så længe maskinen er stabil er det vel lige meget hvor varm NB bliver. Hvis aktiv køling af NB er et must på det bundkort vil jeg tro Asus havde monteret en blæser.
Avatar billede faus Praktikant
06. oktober 2007 - 12:02 #4
Måske, Men nu er de links der er skrevet også til pasiv køling. Bare med mulighed for at sætte blæser på.  Men en temp på 60 til 80 grader er ikke optimalt på et system i mine øjne.  Og slet ikke når det køre uden oc.
Men nu skulle vi jo heller ikke snakke om man skal havde en finger på sin nb eller ej.  Hvis man går lidt op i tingende prøver man vel at forbedere sine muligheder i kabinettet.( Jeg Gør ). Og lige nu hedder det at få temp ned på Mb generalt.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
06. oktober 2007 - 12:41 #5
Held og lykke med projektet. Jeg har en noget mere afslappet holdning til den slags, så jeg melder mig ud af spørgsmålet.
Avatar billede faus Praktikant
06. oktober 2007 - 14:31 #6
takker.  Har også fået svar i andet forum På anden side.  Så Lukker tråden igen når der ikke er nogen der ellers melder sig ind.
Avatar billede faus Praktikant
19. oktober 2007 - 09:21 #7
Nu er det skiftet.  Og til dem der kunne være intressert så kan jeg sige at det virker meget bedere ind Standart heatpibes...

Nb og Sb er sinket med ca 20grader.( Uden Påsat Fan på Kølerprofilen)
Så med de kølere fra Terminalright og Køleren på Cpu ( Asus Silent Knight ) er det blevet rigtig godt.  Hvis det skal blive bedere skal man nok over i vandkøling..
Har ud over de kølere et godt airflow i kabinettet.  2 x 120mm for og 1 120fan i bag + 80mm i bag.  Også er der fra Psuen der trækker ud luft ud over Cpuen.

Værelse temp 21grader
Abiant temp  24,5grader
Cpu 33 - 55grader med 20% OC  ( Uden OC 26 - 48grader )
Nb 47 - 52grader
Mb 33 - 36grader
Gpu 39 - 55grader  ( Gainward Geforce 6800gs 512Mb Ddr3 ) 485MHz - 1300MHz
Og det er når Kabinetblæsere er på silent.
Avatar billede jigggy Nybegynder
25. december 2007 - 15:34 #8
Du har simpelthen fjernet standard bundkort kølerne som ses på: http://dk.asus.com/999/images/products/1459/1459_l.jpg
(de orange farvet) og erstattet dem med de 3 køllere man ser på billedet. Ud over det har du intet andet end et godt air flow i dit kabinet? Du har ingen fans sat på disse køllere?
Jeg ligger nemlig inde med lidt det samme problem.