Avatar billede scorp-d Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytte mappe til 2 forskellige diske

Hej..

Jeg står og har en datasti:
D:\Homedir$

Hvor hver bruger har 2 mapper, Desktop og My Documents, og der vil jeg så gerne bruge et script til at flytte desktop til mit F-drev og My Documents til mit G-drev.

D:\Homedir$\desktop -> f:\Homedir$\desktop
D:\Homedir$\My Documents -> g:\Homedir$\My Documents

Findes der allerede et VBScript som kan gøre det, eller er der nogen som har et forslag til hvordan jeg skal lave det(er ikke voldsom god til VBScript).

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede kabbak Professor
03. oktober 2007 - 18:39 #1
Noget i denne stil, men ikke testet:

Dim filesys
Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If filesys.FolderExists("D:\Homedir$\desktop") Then
  filesys.MoveFolder "D:\Homedir$\desktop", "f:\Homedir$"
End If

If filesys.FolderExists("D:\Homedir$\My Documents") Then
  filesys.MoveFolder "D:\Homedir$\My Documents", "g:\Homedir$"
End If

set filesys = Nothing
Avatar billede kabbak Professor
03. oktober 2007 - 18:44 #2
Du er klar over at den flytter dem fysisk og ikke bare kopierer ??
Avatar billede scorp-d Nybegynder
04. oktober 2007 - 09:16 #3
Ja syndes jeg godt jeg kunne se ud af det.... Men ville være en fordel hvis den kopierer....
Avatar billede kabbak Professor
04. oktober 2007 - 10:16 #4
ret MoveFolder til CopyFolder

se e.v.t. her http://www.eksperten.dk/spm/386112
Avatar billede scorp-d Nybegynder
05. oktober 2007 - 13:25 #5
Hov glemte helt at det ikke blot er D:\Homedir$\"desktop/my documents" men
D:\Homedir$\"Users"\desktop og D:\Homedir$\"Users"\my docments ....

Altså der ligger en masse forskellige mapper indeunder D:\Homedir$\ og hver af de mapper har desktop og my documents som skal flyttes.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
11. maj 2008 - 21:01 #6
Lukket.