Avatar billede danielbaek Nybegynder
27. september 2007 - 16:11 Der er 8 kommentarer

Navne på Shared Calendars i Outlook til brug i .js fil

Hej,

Jeg har et script (outlook2ical.js) som eksporterer Outlooks kalender aftaler til en .ics fil (iCalendar). Udfordringen er, at jeg gerne vil have scriptet til at omdanne en anden kalender end blot den der er angivet som default kalenderen. I dag tror jeg det er følgende kode som henviser til at scriptet skal vælge at eksportere default kalenderen:

var ol = new ActiveXObject("outlook.application");
var calendar = ol.getnamespace("mapi").getdefaultfolder(olFolderCalendar).items;

Jeg har altså således en anden kalender (en shared calendar fra en anden bruger) som jeg gerne vil have scriptet til at eksportere i stedet for. Derfor to spørgsmål: 1) Hvordan finder jeg navnet på den, og 2) hvad skal jeg skrive i .js filen for at få den til at vælge den anden kalender end den der er default (jeg poster gerne hele koden hvis nødvendigt) - hvis 2. kan lade sig gøre uden at løse 1. er det helt fint med mig.

PS. Jeg har ingen indsigt i kodning, så gerne udførlige svar :)
Avatar billede danielbaek Nybegynder
27. september 2007 - 16:24 #1
Nu ved jeg ikke om jeg selv fandt en del af svaret, men har desværre ingen indsigt i hvordan det i praksis skal skrives ind i stedet for det andet. Fandt følgende på det her link (http://support.microsoft.com/kb/310244):

GetSharedDefaultFolder method
You can use this method if another person has granted you permission to one of their default folders. You use the GetSharedDefaultFolder method as you use the GetDefaultFolder method, except that you must specify one additional argument. The one additional argument is the name of the folder that belongs to the other person. This is the folder that you want to reference. The following sample code resolves the name of the other person to verify that the name of the other person is valid, and that the name of the other person can be used with the GetSharedDefaultFolder method.

GetSharedDefaultFolder:

// TODO: Add code here to start the application.
Outlook._Application olApp = new Outlook.ApplicationClass();
Outlook._NameSpace olNs = olApp.GetNamespace("MAPI");
Outlook.Recipient oRecip = olNs.CreateRecipient("Brian Baker");
oRecip.Resolve();
if (oRecip.Resolved)
{
Outlook.MAPIFolder oFolder = olNs.GetSharedDefaultFolder(oRecip,Outlook.OlDefaultFolders.olFolderCalendar);
Console.Write(oFolder.Name);
}
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2007 - 18:54 #2
<ole>

Du må nok fortælle lidt om i hvilken kontekst, det skal bruges - og hvordan  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede danielbaek Nybegynder
27. september 2007 - 21:51 #3
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener - syntes jeg har prøvet at forklare det, men sig endelig hvad det er for oplysninger du mangler. Selve scriptet kan hentes her (http://ryanwatkins.net/software/outlook2ical.js) så der kan ses hvordet skal ses ind. vil i hellere have jeg gengiver hele teksten her, den er lidt lang? Det som filen gør er  eksportere outlook kalenderen til en .ics fil, og det jeg gerne vil have den til er ikke at tage den automatiske default kalender fra outlook, men en delt kalender i outlook som der er adgang til. Håber det gjorde det klarere :)
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2007 - 22:23 #4
I hvilket miljø skal scriptet køres?
Avatar billede danielbaek Nybegynder
27. september 2007 - 23:08 #5
På Windows XP (kan ikke helt huske om det er xp eller en anden type)
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2007 - 23:09 #6
Windows XP kan ikke afvikle .js-filer på egen hånd
Avatar billede danielbaek Nybegynder
28. september 2007 - 10:12 #7
Ok, det er vist også nt eller 2000 det skal køre på, men er som sagt ikke sikker (den del er der en anden der tager sig af). Men betyder det noget ifht. selve koden i det pågældende script? - og har du forslag til hvad den skal være/ændres til?
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2007 - 19:27 #8
Jeg tvivler på, der er nogen her i kategorien, der er inde i Office-API'et - og slet ikke i JS-sammenhæng. Derfor ville jeg gerne vide, hvordan det skulle afvikles, så jeg måske kunne pege dig i en mere frugtbar retning  :)

Jeg kan på ryanwatkins.net se, at scriptet skal afvikles under WSH, men desværre har vi ikke sådan en kategori. Google er din ven. Det er nok mest sandsynligt, du kan finde noget VBS - som du så må oversætte til JScript. Desværre ....