Avatar billede ladyhawke Novice
27. september 2007 - 11:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan henter jeg værdien af et hidden input element?

Jeg har brug for at læse værdien af et hidden input fra min HTML/ASP.NET side i min code behind (C#), hvordan gør jeg det?
Avatar billede kalp Novice
27. september 2007 - 12:02 #1
Request["Idpådinhiddenfield"].ToString()
Avatar billede kalp Novice
27. september 2007 - 12:03 #2
eller Request.Form["id"].ToString();

eller endnu bedre.. lav din hidden field til en asp kontrol hiddenfield..

så kan du læse den med

HiddenFieldNavn.Value
Avatar billede kalp Novice
27. september 2007 - 12:08 #3
Du laver kontrollen sådan
<asp:HiddenField ID="MitHiddenField" runat="server" value="Test" />

og fra codebehind får du fat i den sådan.

MitHiddenField.Value
Avatar billede ladyhawke Novice
27. september 2007 - 12:26 #4
runat=server vil jeg gerne undgå... men Request.Form[...] fungerer præcis efter hensigten!

Læg endelig et svar :o)
Avatar billede kalp Novice
27. september 2007 - 13:19 #5
Det får du her;)
Avatar billede ladyhawke Novice
28. september 2007 - 09:04 #6
i .NET 1.1 ser der ikke ud til at man har adgang til HiddenField, hvordan kan man skrive til et input field fra code behind (hvis man har sat runat=server på)? (problemet er opstået efter en omskrivning af koden)
Avatar billede kalp Novice
28. september 2007 - 15:23 #7
jo det kan du sagtens, men det er bare primitivt i 1.1

fejlen lægger at du også skal erklære den i codebehind:)
præcis med samme navn og som en HiddenField.. gør det i toppen af din hjemmeside og find datatype i namespacet Web.