Avatar billede nielsjmadsen Nybegynder
26. september 2007 - 20:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formel til temperaturberegning i C#

Jeg er helt ny i programmering og er i gang med de indledende øvelser efter at have set nogle C#-videoer på Microsofts hjemmeside. Jeg kunne godt tænke mig at lave en lille windows applikation, hvor jeg beregner °Fahrenheit fra °Celsius. Formlen ser således ud: y=x*1,8+32. Den må gerne køres som en windows-form, hvor jeg kan skrive hvor mange °Celsius jeg vil beregne i en textbox. Når jeg så trykker på en "button" skal den skrive °Fahrenheit i en anden texbox.
Avatar billede a1a1 Novice
26. september 2007 - 20:17 #1
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 20:19 #2
double celsius = double.Parse(txtCelsius.Text);

double fahrenheit = celsius * 1.8 + 32;

txtFahrenheit.Text = fahrenheit.ToString();
Avatar billede a1a1 Novice
26. september 2007 - 20:20 #3
http://en.wikipedia.org/wiki/Fahrenheit
hvis du også vil bruge kelvin...

;o)
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 20:24 #4
Indsæt to Textbox'e på formen og en Button. Omdøb den ene TB til at hedde txtCelsius og den anden til at hedde txtFahrenheit. Dibbeltklik derefter på Button'en, og indsæt denne kode i den button1_Click-skabelon der så vises:

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            double celsius = double.Parse(txtCelsius.Text);

            double fahrenheit = celsius * 1.8 + 32;

            txtFahrenheit.Text = fahrenheit.ToString();
        }
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 20:25 #5
a1> Han kender godt formlen - det er programmet der spørges til.
Avatar billede a1a1 Novice
26. september 2007 - 20:40 #6
;o) det har jeg opdaget, sorry,

men mangler du ikke en parantes ((celsius * 1.8) + 32)

;o)
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 20:45 #7
Nej da :)
Avatar billede nielsjmadsen Nybegynder
26. september 2007 - 20:47 #8
Mange tak for den hurtige hjælp. Det var måske lidt simpelt, men det var samtidig min debut her på eksperten. Det ser ud som om jeg kommer til at bruge dette forum en del
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 20:52 #9
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
06. oktober 2007 - 16:42 #10
Så mangler du bare at acceptere mit svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
16. oktober 2007 - 08:27 #11
Hmm?