Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 10:32 Der er 15 kommentarer

Skjul share

Vi har sat et share op på vores citrix farm der kører Windows 2003 og vil gerne gerne skjule dette share - nogen der ved hvordan det kan gøres? Folk skal have adgang til den, men for at det ikke bliver misbrugt eller folk ved en fejl gemmer på det share så vil vi gerne skjule det.

Mvh.
Henrik Nielsen
Avatar billede bubbaa Nybegynder
24. september 2007 - 10:35 #1
muligvis jeg husker forkert, men er det ikke gemt hvis man tilføjer mappen som $mappenavn
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 10:38 #2
altså det jeg kalder mappen når jeg opretter den eller hvad tænker du på ?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
24. september 2007 - 10:44 #3
ja
Avatar billede snowball Novice
24. september 2007 - 10:47 #4
Det er lige omvendt - $ tegnet skal være til sidst. F.eks. SharedFolder$
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 10:47 #5
det er et helt drev jeg skal share, så den duer desværre ikke...
Avatar billede holmus Nybegynder
24. september 2007 - 10:50 #6
Dine drev er som std. sat op med $ share, så du behøver ikke at dele dem ydderligere... Alternativt - så er det bare at dele drevet som et $ share... Dvs. m:\ = m$ ... sharet ud - så bliver det skjult!
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 10:50 #7
ja det er rigtigt... den bruger vi flere gange, men det skal være så man kan ændre rettigheder efter hvem personen er.... så duer det jo desværre ikke rigtigt..
Avatar billede holmus Nybegynder
24. september 2007 - 11:04 #8
Rettighedsgrupper?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 11:07 #9
Den er mappet som drev pga. et klientprogram skal bruge det share så det hjælper desværre ikke noget at gøre på den måde.. Det er måske en policy man skal bruge når det er et mappet drev der skal skjules for nogle brugere?
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 11:13 #10
flx666 -> Kan klient programmet ikke bare tilgå det "nye" share med ShareNavn$ i stedet for ShareNavn ?

Men er det fordi det bliver mappet som et drev ved login som folk bruger ved en fejl ?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 11:16 #11
Ja det er en fejl den dukker op, men kan ikke helt finde ud af hvorfor de får den... Det giver ikke helt mening.. :-)
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 11:28 #12
Hvis sharet bliver mappet til K: så vil den optræde i Denne Computer, jeg mener hvis du går ind og fjerner det via en GPO så vil hverken programmer og brugere have adgang til K:
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 11:33 #13
ja, men det duer jo ikke for programmet skulle gerne have adgang til det - bare ikke brugerne som drev...
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 11:46 #14
Programmet kan ikke tilgå en direkte netværkssti fx. \\server\sharenavn ?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 13:42 #15
Nej, den kræver åbenbart det skal være et netværksdrev..  Derfor jeg gerne vil se om man kan lave noget smart med at skjule den for almindelige brugere