Avatar billede calle12 Nybegynder
23. september 2007 - 12:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Delay off relæ

Hey
har stadig problemer med at finde et relæ med forsinke funktion. Det tættest jeg kommer på er på hjemme siden jeg har linket til figur S3, http://www.kfz-relais.com/html/Time_relay_switch_off_delay_en.htm
men syndes det ser ud til at det vil stå og slukke og tænde hele tiden, kan det passe?
og er der nogle der ved hvor man kan købe disse relæér?
Avatar billede kox Nybegynder
23. september 2007 - 19:51 #1
Var det ikke en idé at du fortalte hvad du skal bruge det til, så er det nemmere at hjælpe dig? (http://www.eksperten.dk/spm/797058)
Avatar billede calle12 Nybegynder
23. september 2007 - 23:41 #2
jo det kan jeg da godt. har en patrol med turbotimer, som skal køle motoren af inden den slukker, men det der er problemet er så der sidder en el motor som skal have strøm for at hive i stop armen på pumpen, og når turbotimeren slukker tager den alt strømmen, derfor skal jeg have lavet en anden kreds som kan holde strømmen lige 2 sek så el motoren kan nå at slukke bilen.
Avatar billede kox Nybegynder
24. september 2007 - 07:12 #3
Så vil jeg da mene det er sådan en ting til 165kr jeg linker til i dit andet spørgsmål. Den vil du ihvertfald kunne bruge.
Avatar billede calle12 Nybegynder
25. september 2007 - 18:34 #4
jamen det er jo sådan en der sidder i en strømskinne i huse på 230 v...... mit er jo til bilen, på 24 v...
Avatar billede kox Nybegynder
25. september 2007 - 19:12 #5
Ja men det kører 10,5-240 VDC/VAC så du vil også kunne bruge det i din bil
Avatar billede kox Nybegynder
25. september 2007 - 19:21 #6
http://www.brodersen.dk/products/timers/smulti/xw/manual/xw.pdf her er databladet, og det er faktisk 10,5-265VAC/VDC
Avatar billede calle12 Nybegynder
25. september 2007 - 19:34 #7
kan ikke helt se ud fra databladet om relæet automatisk slår til igen når den får styre strøm? og de 4 tidsindstillinger man kan vælge er det dem som den kan holde strømmen i?
Avatar billede kox Nybegynder
25. september 2007 - 22:22 #8
Hvis du kigger på den funktion der hedder "Release delay" kan du se i den øverste bjælke, at relæet skal spændingsforsynes hele tiden. Linie 2 representerer tændingssignalet, linie 3 viser relæets stilling. Så ja når du sætter tænding på dyret trækker relæet.
Den øverste knap bruges til at vælge hvilken funktion relæet skal udføre. Den anden vælger du tidsintervallet på og på den røde vælger du den præcise tid.
Avatar billede calle12 Nybegynder
26. september 2007 - 17:33 #9
okay nu har jeg prøvet at bestille en, så må vi se om det kan bruges. skal nok give besked når jeg har fundet ud af noget.
Avatar billede calle12 Nybegynder
11. oktober 2007 - 20:55 #10
havde helt glemt spørgsmålet. men fik købt relæer og monteret, men det gik ikke helt som planlagt, men med 2 ekstra relæer og en ekstra strøm kontakt kom det til at fungere :d.. så kox hvis du smider et svar kan du få point'ene.
Avatar billede kox Nybegynder
11. oktober 2007 - 21:15 #11
Godt du fik det til at virke ;o)
Avatar billede calle12 Nybegynder
11. oktober 2007 - 22:12 #12
hvis du vil have point, skal du lige smide et svar....
Avatar billede kox Nybegynder
11. oktober 2007 - 22:32 #13
Nå nå ;o)