Avatar billede hrbi Nybegynder
20. september 2007 - 11:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

online/offline status

Hejsa med jer..

Jeg har en bøn her.. Er der nogen af jer som kender en tutorial eller et script, som kan indsættes i flash. Så man kan se om webmaster er online eller offline? Jeg tænkte på noget ligende af, at jeg har selv lavet et enkelt log ind. Når jeg så  logger ind. Hopper tidslinjen til en bestemt frame, hvor jeg så kan trykke på online eller offline?

Det ville virkelig være en STOR hjælp..

Med mange ydmyge hilsner Hrbi
Avatar billede hrbi Nybegynder
21. september 2007 - 22:00 #1
Jeg har søgt overalt. scripts/tutorials og søgt råd. Der er bare ingen svar at finde. Er der virkelig ikke en som kender noget til emnet??

Hjælp!!!

Mvh Hrbi
Avatar billede rookieboy Nybegynder
24. september 2007 - 15:53 #2
Du må jeg nødvendigvis lave en række funktioner der kan gemme og håndtere en forespørgsel, i form af et objekt med en attribut der angiver en given brugers nuværende loginstatus.

Jeg har lavet et lille demo script, der illustrerer konceptet:
----------------------------------------------------------------------------

var loginstatus:Object = new Object;

// Funktion der tilføjer værdien 'true' til objektet 'loginstatus' i attributten med samme navn som brugeren.
function LogUser(username):Void{
loginstatus[username] = true;
} // end function

// funktion der undersøger om værdien i ovenstående funktion er true eller false;
function CheckUser(username){
if (loginstatus[username] != true){
return username + " er ikke logget ind."
} // end if
else{
return username + " ER logget ind."
} // end else
} // end function

// Nu opretter vi 2 nye brugere i systemet.
var username1 = "Peter33";
var username2 = "Mette24";

// Nu logger Peter33 ind i systemet
LogUser(username1);

// Nu undersøger vi vha. funktionen CheckUser, om vores 2 nye brugere er logget ind:
trace(CheckUser(username1));
trace(CheckUser(username2));
----------------------------------------------------------------------------

Sciptet outputter følgende:

Peter33 ER logget ind.
Mette24 er ikke logget ind.

Håber du kan bruge det til noget.
/ Christian
Avatar billede hrbi Nybegynder
24. september 2007 - 17:35 #3
Hej Christian..

Øv nu er jeg på en lang aften vagt. Og kan ikke rigtigt afprøve din script før jeg kommer hjem..

Men nu siger du at outputtet siger, at den har via trace fundet ud af at f.eks Peter33 er logget ind. Kan man så ikke skrive videre, at hvis det er true, altså at Peter33 er logget ind, så skal loades et movieclip  som vi kan kalde online_mc som viser en grøn cirkel.  Og når Peter33 ikke er logget ind, så det på samme måde bare med et offline_mc?  De to movieclip lægger jeg bare i samme mappe.
Kan det lade sig gøre?

Mvh Hrbi
Avatar billede hrbi Nybegynder
24. september 2007 - 22:05 #4
hej igen..

Jeg kom lige i tanke om ved min sidste indlæg.. At det kan jo være ligemeget med at den loader et movieclip ind som viser at jeg er online. Det vil jo kun være mig på min comp som vil kunne se det.. Der skal nok være noget php i det som gør, at den skal hente noget fra serveren... Hmm.. Hvis det er så må jeg lige høre om der nogen som vil tjene 200 kr for et færdigt script.
Jeg har brudt min hjerne for at finde en løsning på det.

Mvh hrbi
Avatar billede rookieboy Nybegynder
24. september 2007 - 22:21 #5
Lige præcis!

Du bliver nødt til at have et scipt der sender serverside oplysnigner til og fra Flash, så du kan tracke aktive sessions og lægge cookies på brugeren maskine.

Jeg vil gerne lave et ASP scipt til dig - men det bliver ikke gratis og det bliver heller ikke for 200 bobs..

Tror du ikke, at der findes noget eksisterede du kan købe?
Prøv at kigge på www.flashden.net - der kan du måske være heldig!
Avatar billede hrbi Nybegynder
26. september 2007 - 22:54 #6
Hejsa rookieboy..

Tak for dit tip.. Fik endelige løst det via http://www.flashden.net/ som du henviste til.. Hold kæft hvor er jeg glad for den site. De er jo meget billigere end danske programmøre. Og de laver faktisk nogle ret fede ting. Jeg slap 320 danske kr for sammentidig med at jeg fik et fedt XmlNews scroller. :-) Så super side..

Du får lige point for din henvisning..

Mvh Hrbi
Avatar billede rookieboy Nybegynder
27. september 2007 - 21:50 #7
Takker!

Ja, flashden er et rigtig godt site. Bruger det selv til både download, men også til inspiration til hvordan jeg selv kan lave bedre flash.