Avatar billede adela Nybegynder
08. juni 2001 - 03:11 Der er 5 kommentarer

\"buttons\" med funktion!

Hvis jeg har følgende felter.....

1. Navn
2. adresse
3. by
4. postnummer

En bruger skal herefter kunne hakke de felter af, vedkommende ønsker at ændre, og der er samtidig et felt, hvor vedkommende kan skrive det nye ønskede whatever det nu er....
Herefter skal den snakke sammen med min MySQL database, så den opdaterer felterne i Databasen.

Det er naturligvis opsætningen af alle de mange knapper, så skidtet generer den relevante kode, så man kan klikke flere end én af + tekstfelterne, samt opdateringen af DB\'en, der volder problemer.

For, at det ikke skal være løgn, så skal felterne naturligvis forinden checkes imod nogle \"if-sætninger\", men det tager jeg i anden runde - i første omgang vil jeg blot kunne gøre det ovenstående .)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2001 - 06:57 #1
Hvad med at lave formen, så de \"gamle\" oplysninger allerede står i felterne.
Dermed er der ingen grund til at \"hakke felter\" af. Man ændrer bare de ting,
der skal ændres - dem der ikke ændres, opdateres ganske vist også, men de
er ikke ændret.

Hvis du forstår? ;)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juni 2001 - 13:04 #2
<?
include(\"connect.php\");

if ($sub) {
if ($navn && $adresse && $by && $postnummer) {

    mysql_query(\"update TABELNAVN set navn = \'$navn\', adresse = \'$adresse\', by = \'$by\', postnummer = \'$postnummer\'\");
    } else {
      echo \"Du mangler at udfylde nogle af felterne\";
    }

$query = mysql_query(\"select * from TABELNAVN where brugernavn = \'$brugererens_navn\'\");
$row = mysql_fetch_array($query);
?>

<form action=\"<?echo$PHP_SELF;?>\" method=\"post\">
Navn:<br>
<input type=\"text\" name=\"navn\" value=\"<?echo$row[navn];?>\">
<br><br>
Adresse:<br>
<input type=\"text\" name=\"adresse\" value=\"<?echo$row[adresse];?>\">
<br><br>
By:<br>
<input type=\"text\" name=\"by\" value=\"<?echo$row[by];?>\">
<br><br>
Postnummer:<br>
<input type=\"text\" name=\"postnummer\" value=\"<?echo$row[postnummer];?>\">
<br> <input type=\"submit\" name=\"sub\" value=\"opdater info\">
</form>
Avatar billede adela Nybegynder
08. juni 2001 - 13:36 #3
som svar til erikjakobsen - det kunne være rigtig smart, men hvodan gør jeg det ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2001 - 13:39 #4
Som gizmo-gizmo antyder...
Avatar billede adela Nybegynder
08. juni 2001 - 13:40 #5
OK, jeg har ikke testet den endnu, det gør jeg :)