Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 00:30 Der er 41 kommentarer

Row- og colspan

For at spare en masse tid selv, udbydes følgende opgave for 1200p.

http://www.artemis.dk/php-tables/

A. Udvid data() til at kunne klare rowspan:
function data($data=\'\', $align=\'\', $colspan=\'\', $valign=\'\', $class= \'\', $width=\'\', $height=\'\', $rowspan=\'\')

B. Ret bug med faste bredder defineret i Table() og colspan i række 1. Problemet er simpelt: Bredder defineret i Table() sættes kun på første række. Såfremt der optræder colspan i række1, sættes de ikke ordentligt. Løsningen er derfor at sætte bredderne på den første række uden colspan.
Avatar billede jd Nybegynder
08. juni 2001 - 00:38 #1
*høhø*... du KUNNE jeg prøve at sætte dig lidt ind i PHP, og prøve at fixe det selv...
Avatar billede well_r Nybegynder
08. juni 2001 - 00:50 #2
Hvad er det lige du skal have lavet?!
Avatar billede well_r Nybegynder
08. juni 2001 - 00:50 #3
funktionen ?!
Avatar billede well_r Nybegynder
08. juni 2001 - 00:51 #4
den bruger da vist..ehm classes.. *fløjter*
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 00:52 #5
jd: Tja, jeg har arbejdet professionelt med PHP siden 1998. Startede med PHP/FI 2...
Dette er et eksperiment. Kan man omsætte points til fritid.
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 00:52 #6
well_r

Punkt A. og B. i beskrivelsen...
Avatar billede jd Nybegynder
08. juni 2001 - 00:55 #7
annika-> Hvis du selv er inde i PHP OG denne bestemte kode, skulle det da ikke være noget problem...(eller tage lang tid for den sags skyld). Jeg er ikke vild med idéen om at man kan købe sig til freelance-arbejde for points... men det er jo bare min mening. Jeg skal nok holde mig væk fra nu af :)
Avatar billede well_r Nybegynder
08. juni 2001 - 00:55 #8
hvad fanden er rowspan!?*G*
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 00:56 #9
rowspan har med HTML at gøre.
Fx.

<table>
<tr>
  <td colspan=2 rowspan=2>
  ...

</tr>
</table>
Avatar billede well_r Nybegynder
08. juni 2001 - 00:56 #10
damned.. HTML.. en af mine værste fjender..*GG*..jeg har mindst spurgt om 10000000 ting fordi jeg ikke kan få min tables til at virke!!... lorte HTML :(
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 00:58 #11
I så fald bør du prøve at lege med det unit. Du slipper for at lave HTML kode for tabeller.
Avatar billede well_r Nybegynder
08. juni 2001 - 01:00 #12
hva\' er unit for noget?!
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 01:00 #13
jd: Det er ikke freelance arbejde. Det er et open source unit. Rettelserne vil glæde hele verden :p
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 01:05 #14
well_r: Et unit (bibliotek) er en samling funktioner, der kan udføre nogle funktioner. I dette tilfælder består biblioteket af en tabel klasse.

http://www.artemis.dk/php-tables/ kan du se eksempler på hvor nemt man kan lave HTML tabeller.
Avatar billede well_r Nybegynder
08. juni 2001 - 01:12 #15
ehm..oka.. :o)
kigger på det senere.. er ved at lave en masse funks til

www.ny_chat.web-zone.dk :o)
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2001 - 12:50 #16
<ole>
annika >> 2000 points...så kan du da ikke være helt ny på Eksperten. Det undrer det mig derfor, du ikke kender til den løbende diskussion om points her på stedet...!?!
Jeg kan oplyse dig om, at det er meget ilde set, hvad du gør...både blandt \'gamle\' brugere og de to Admins. Det er ikke meningen med Ekspertens pointsystem...ikke at jeg tror, det vil røre dig overhovedet (hvilket man jo kan se af din dårlige bortforklaring: 08/06 2001 01:00:56), men alligevel...!
</bole>
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 13:38 #17
olebole: Det er overhovedet ikke nogen let opgave. Jeg tvivler meget på at nogen sætter sig ned og løser den. Jeg håber at de vil, og i så fald er de velfortjent.
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2001 - 13:48 #18
Hvis du læser Ekspertens regler for pointafgivelse, vil det stå fuldstændig tranparent for dig, at en opgave til 2000 points stort set er uløselig - det kan man langt fra sige om dette....tværtimod  ;o)
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 13:59 #19
At løse opgaven kræver at man kan programmre. At dømme ud fra de spørgsmål, der bliver oprettet her, er opgaven mere end umulig for gennemsnittet.

Såfremt en person løser opgaven, kan denne selfølgelig ønske at få udbetalt færre points. Et sådant ønske vil bliver opfyldt.
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2001 - 14:19 #20
Prøv at læse UNDER spørgsmålene (i svarene)...så vil du vide, der er masser, der kan løse den opgave  ;o)
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 14:23 #21
Hvad kan jeg sige.... Vi får se...
Du er velkommen til at gøre det selv om modtage 30p eller hvad du finder rimeligt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2001 - 14:31 #22
...og jeg venter med at kigge på det til det bliver afsat en passende mængde
point... Selvfølgelig er det nemt, men jeg ved da ikke om jeg gider.
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2001 - 14:35 #23
Jeg kunne også vælge at se Eksperten, som den var tænkt: Som en hjælp til selvhjælp for folk, der ikke selv kan.
Som du sidder og bryster dig med dit niveau - langt over gennemsnittet - ville jeg i så fald være et højkvallificeret kvaj, hvis jeg løftede en lillefinger for at løse det.

Men, hvis du vil lægge i størrelsesordenen 4-5.000 kr, kan vi da snakke om det. Du havde vel ikke regnet med, du skulle tjene penge på mit arbejde - aflønnet med mellem 30 og 2.000 WebEscudos?
Du må ha\' sat dig på et eller andet, der tydeligvis ikke er godt for din tankevirksomhed...!
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 14:52 #24
Den nemmeste ting i verden, er at brokke sig og sige at noget er nemt.

Såfremt du ønsker at medvirke til forbedrelse af et behageligt open source unit, så løs opgaven og få de point som du mener er rimeligt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2001 - 14:55 #25
Du, annika, respekterer ikke eksperten.dks pointsystem.
Derfor vil jeg ikke løse opgaven i dette spørgsmål. Om jeg
vil i et andet er så ligemeget. Tror du ikke jeg kan?
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 15:00 #26
erikjacobsen: Det er vel ret irrelevant hvad jeg tror. Forskellen på ikke at kunne og ikke at gide er den samme i min ende.
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2001 - 15:10 #27
\"Forskellen på ikke at kunne og ikke at gide er den samme i min ende.\"
Betyder det så, jeg havde ret i min antagelse:
\"Du må ha\' sat dig på et eller andet, der tydeligvis ikke er godt for din tankevirksomhed...! \"

Har du sat dig på hovedet?
Jeg ønsker ikke at ødelægge Eksperten - heller ikke for at \"...medvirke til forbedrelse af et behageligt open source unit\".

Flyd du nu videre på det niveau, du har og lav det selv  :o)
Avatar billede barefoot Nybegynder
08. juni 2001 - 19:01 #28
Du snakker om open_source.
Men ved open source er det interessen alene og ikke points/penge som driver værket.
Hvis du havde givet et symbolsk beløb tror jeg faktisk at du allerede havde fået flere løsningsmodeller.

Ingen med ret meget respekt for expertens brugere vil svare på spørgsmålet.
Det er sådan noget som virkelig smadrer ranglisterne og giver pointsinflationen vind i sejlene.

Forresten: er det overhovedet nødvendigt med rowspan ? Jeg har lavet alle mine tabeller uden....
Avatar billede emelik.com Nybegynder
12. juni 2001 - 07:09 #29
Forfanden da os...
Kan i nu ikke bare løse det skide spørgsmål!!!!!
Annika, afsæt dog skide 50 point i stedet for 2400...
Så lad erik løse det! så kan du sq da osse beholde nogle af dine point!....

-Mathis
Avatar billede myplacedk Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:35 #30
Hmm... Er det ikke på tide at få lukket denne?
Avatar billede Syska Mester
21. november 2001 - 10:38 #31
annika->> Har du ikke flere links med tips til at ændre farver på scroll og forms dimserne.

Eller bare genneralt links til sider med masser af tips til HTML,PHP,ASP,CSS etc.
Avatar billede 12tri Nybegynder
22. december 2002 - 23:12 #32
Hvad med at lukke her ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. december 2002 - 23:15 #33
12tri> hvis du kigger på brugerprofilen, så er den ikke aktiv længere
Avatar billede 12tri Nybegynder
22. december 2002 - 23:21 #34
ok
Avatar billede 12tri Nybegynder
22. december 2002 - 23:21 #35
Men var det ikke en ide at de spm en deaktiveret bruger har oprettet bliver lubbet automatisk ?
Avatar billede fizz Nybegynder
04. oktober 2003 - 02:13 #36
Dette er et røveri!!! hit med alle dine point!
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. oktober 2003 - 11:12 #37
fizz>> Stop med at spamme med ligegyldige svar når du ikke engang har deltaget i spørgsmålet. Har du ikke noget fornuftigt at bidrage med så undlad at svare/kommentere.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. oktober 2005 - 07:51 #38
waæh burde dette spm ikke snart blive lukket ???
Avatar billede horsmark Nybegynder
22. august 2006 - 16:45 #39
...eller va wa ?
Avatar billede Syska Mester
22. august 2006 - 18:48 #40
wow, et old spm :-)
Avatar billede 12tri Nybegynder
22. august 2006 - 20:07 #41
Så modtag jeg endnu en mail fra en "død" tråd!
Er det ikke muligt at lukke et sådan spm?
Det er snart 4år siden jeg spurgte om dette sidst, men jeg mener stadig det er aktuelt.