Avatar billede opcm_ip Nybegynder
18. september 2007 - 08:19 Der er 4 kommentarer

Xml fra Webservice

Jeg skal hente retur xml'en fra en webservice, i samme stil som den lille webside der bliver lavet for en når man opretter en webservice.
Har prøvet med webrequest/webresponse men får http fejl 411:

WebRequest request = WebRequest.Create("http://www.blabla.asmx?op=Add");
request.Method = "POST";
request.ContentLength = 6;
request.Credentials = CredentialCache.DefaultCredentials;
HttpWebResponse response = (HttpWebResponse)request.GetResponse();

Uanset hvad contentlength sættes til hænger den enten ellers får jeg fejl 411.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2007 - 03:10 #1
WebRequest request = WebRequest.Create("http://www.blabla.asmx?op=Add");
request.Credentials = CredentialCache.DefaultCredentials;
HttpWebResponse response = (HttpWebResponse)request.GetResponse();

eller

WebRequest request = WebRequest.Create("http://www.blabla.asmx");
request.Method = "POST";
request.ContentLength = 6;
request.Credentials = CredentialCache.DefaultCredentials;
StreamWriter post = new StreamWriter(request.GetRequestStream());
post.Write("op=Add");
post.Close();
HttpWebResponse response = (HttpWebResponse)request.GetResponse();

vil jeg tro
Avatar billede opcm_ip Nybegynder
20. september 2007 - 08:21 #2
Desværre, heller ikke det ønskede resultat. Første melder Internal "Server Error den" anden "The underlying connection was closed: An unexpected error occurred on a receive. ---> System.IO.IOException: Unable to read data from the transport connection: En oprettet forbindelse blev afbrudt af softwaren på værtscomputeren."
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2007 - 02:19 #3
Svært at gætte hvad der går galt.

Hvorfor genererer du ikke bare en stub du kan kalde ?

(reference til web service i Visio Studio terminologi)
Avatar billede opcm_ip Nybegynder
21. september 2007 - 07:56 #4
Retursvaret (altså xml'en) er stor og det ville være optimalt at binde til et asp.net 2.0 Gridview, derfor ville jeg gerne have xml'en ud.