Avatar billede flashit Nybegynder
17. september 2007 - 15:16 Der er 1 løsning

Namespace Manager or XsltContext needed. This query has a prefix,

Hej Jeg har denne kode.

XPathNavigator nav;
            XPathDocument docNav;
            XPathNodeIterator NodeIter;
            String strExpression;

            // Open the XML.
            docNav = new XPathDocument(@"D:/Projects/test/WorkingWithXsl/Xsl/Xsl/XSLTFile1.xslt");

            // Create a navigator to query with XPath.
            nav = docNav.CreateNavigator();

            // Find the correct nodes
            strExpression = "/xsl:stylesheet/xsl:template/@name";

            // Select the node and place the results in an iterator.
            NodeIter = nav.Select(strExpression);

            //Iterate through the results showing the element value.
            while (NodeIter.MoveNext())
            {
                ddlXslList.Items.Add(NodeIter.Current.Value);

            };

Den kommer med følgende fejl.
Namespace Manager or XsltContext needed. This query has a prefix, variable, or user-defined function.

Er der en som kan hjælpe med den, jeg fatter nemlig ikke det jeg kan finde op google.
Avatar billede flashit Nybegynder
18. september 2007 - 09:17 #1
Her er min løsning

Som det nok kan ses, så er det bare test.

Imports System.Xml
Partial Class Default2
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load

        ' Create a namespace manager:
        Dim nt As New NameTable
        Dim nsManager As New XmlNamespaceManager(nt)
        nsManager.AddNamespace("xml", "http://www.w3.org/XML/1998/namespace")
        nsManager.AddNamespace("d", "schemas.appdev.com/grocery")

        SelectNodesWithXPath("//xml:books//@name", nsManager)

    End Sub

    Private Sub SelectNodesWithXPath( _
  ByVal name As String, ByVal nsManager As XmlNamespaceManager)

        If Not String.IsNullOrEmpty(name) Then
            Dim doc As New XmlDocument()

            doc.Load("k:\Projects\WorkingWithXML\xml\XMLFile.xml")
            Dim nodeList As XmlNodeList = doc.SelectNodes(name, nsManager)
            For Each node As XmlNode In nodeList
                DropDownList1.Items.Add(node.InnerText)
            Next
        End If
    End Sub

End Class

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<Test
  xmlns:xsl="schemas.appdev.com/names"
  xmlns="schemas.appdev.com/grocery"
  >

  <xml:myRoot>
    <xml:books name="test1">
      <xml:book>
        hest
      </xml:book>
    </xml:books>
    <xml:books name="test2">
      <xml:book>
        hest2
      </xml:book>
    </xml:books>
    <xml:books name="test3">
      <xml:book>
        hest3
      </xml:book>
    </xml:books>
  </xml:myRoot>
</Test>