Avatar billede ghost1 Nybegynder
13. september 2007 - 00:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

image i gridview

Hej
Mit spg lyder

Jeg har et gridview der henter henter data fra en database.. en af felterne peger på et billednavn - det virker også fint nok.. men jeg vil gerne hvis feltet er tomt i db at den ik bare viser det der missing picture..
På ondatabind kan jeg tjekke om der faktisk er et billedenavn i db, og hvis der så ikke er ville jeg gerne sætte et default image ind.. hvordan gør jeg det.. ?
Avatar billede neoman Novice
13. september 2007 - 00:10 #1
Du skal bruge RowDataBound eventet, fordi det trigges for hver række.

Inde i eventet kan du tage fat i det felt som dit image sidder i, og ændre det til at pege på dit default image.
Avatar billede ghost1 Nybegynder
13. september 2007 - 00:11 #2
har du noget kode på det.. men ja det gir mening
Avatar billede neoman Novice
13. september 2007 - 00:12 #3
kommer an på hvordan du viser dit image - er det et tamplatefield eller hva ??
Avatar billede neoman Novice
13. september 2007 - 00:14 #4
Protected Sub GridView2_RowDataBound(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.GridViewRowEventArgs) Handles GridView2.RowDataBound
        Dim gvRow As GridViewRow
        gvRow = e.Row
        If gvRow.RowType = DataControlRowType.DataRow Then
' her kan du så lave det du skal

        End If
    End Sub
Avatar billede ghost1 Nybegynder
13. september 2007 - 10:12 #5
ja den ligger i et templatefield og kører med c#
men kan godt "decode" vb´en :P
Avatar billede ghost1 Nybegynder
13. september 2007 - 14:39 #6
Løsningen.... c#

protected void OnRowDataBound_test(object sender, GridViewRowEventArgs  e)
    {
        if (e.Row.DataItemIndex > -1)
        {
            if (((System.Data.DataRowView)(e.Row.DataItem)).Row.ItemArray[5].ToString() == "" || File.Exists(((System.Data.DataRowView)(e.Row.DataItem)).Row.ItemArray[5].ToString()) == false)
            {

                Image Image2 = (Image)e.Row.FindControl("image2");

                Image2.ImageUrl = "images/trans.gif";

        }

Avatar billede ghost1 Nybegynder
13. september 2007 - 14:39 #7
smid et svar neoman , så får du points.. du ledte mig jo den rigtige vej :)
Avatar billede neoman Novice
13. september 2007 - 15:05 #8
svar;) - gad vide om din kode vil fungere uden at crashe, hvis du har header/footer rows - det er derfor det er en god ting at checke på typen.
Avatar billede ghost1 Nybegynder
14. september 2007 - 13:07 #9
ja det har du ret i, men det har jeg ikke i dette tilfælde.. men derfor jeg har "if (e.Row.DataItemIndex > -1)" på også, da den første række med headline jo ikke indeholder nogle images.. men god tese fremover at checke for :)