Avatar billede steinholtz Nybegynder
11. september 2007 - 12:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

iFrame focus på "popup"

Hey

Jeg har lavet en webshop hvor der kommer en popup når man klikker på en vare. Sitet er ret højt og popuppen åbner på en fixes position i toppen af sitet.
Hvis jeg er på sitet og klikker på en vare i bunden, så scroller browseren automatisk op til min popop, hvilket er det som den skal gøre.
Problemet er bare at lige så snart min webshop bliver sat i en iframe forsvinder denne funktion så brugeren ikke ser popuppen med mindre han/hun selv scroller op i toppen.

Det skal lige siges at min popup er et iframe som er i en div, som til start er sat til display:none; og når man så klikker på en vare bliver diven med iframet sat til style.display='inline' med noget javascript.

Nogen som har en løsning?
Enten skal browseren selv scrolle hen til popuppen eller også skal popuppen åbnes ud for musse markøren.

Jeg forventer ikke et super specifikt svar med færdig kode og det hele, bare lige nogle hints til hvilket noget kode jeg skal bruge.
Jeg ved ikke så meget om javascript skal det siges.
Avatar billede steinholtz Nybegynder
11. september 2007 - 13:17 #1
Ok jeg tror jeg er meget tæt på. Jeg vil gerne have at popupen åbner ved siden af musen.
Det jeg er kommet frem til er dette script som sætter divens, med iframe/popup, top til at være musens Y værdi.
Men jeg kan åbenbart ikke bare skrive mouseY. Hvad er det jeg skal gøre for at få musens y værdi sat ind her?

document.getElementById('diviframe').style.top='mouseY';
Avatar billede steinholtz Nybegynder
13. september 2007 - 12:14 #2
Har fikset