Avatar billede jonasbc Nybegynder
11. september 2007 - 10:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Data til GridView

Jeg har et GridView, som bliver fyldt op med data fra en database.

Jeg vil gerne kunne ændre i nogle af felterne - f.eks. lave teksten højrejusteret og lave hyperlink-felter, der er betinget at andre felter. Kan det lade sig gøre. Det er jo noget logik, som jeg ikke kan udtrykke i mit SQL-udtryk.

Selv om der er masser af data og det ser fint ud på siden, er "GridViewData.Columns" tom, så jeg kan ikke komme ind og pille ved kolonnerne.

Er jeg nødt til at implementere f.eks. et DataSet selv, som jeg fylder med data og sætter som DataSource til mit GridView?
Avatar billede neoman Novice
11. september 2007 - 11:08 #1
hyperlink felter er lavet nemmest ved at trække et hyperlink felt inde i wizarden - den du får når du klikker på smarttaggen i designeren og derpå edit columns - man kan fortælle den hvilket data felt den skal tage tekst fra, og hvordan den skal lave linket baseret på et andet felt. Slå autogenerate columns fra - så kan du selv strikke det sammen som du vil.

login kan du implementere i eventhandleren for RowDataBound- eventet. Derinde kan du stort set lave hvad som helst. Den kører efter at en rækek er bundet, og således er denne rækkes værdier tilgængelige for manipulation
Avatar billede neoman Novice
11. september 2007 - 11:09 #2
login->logik skulle der stå
Avatar billede jonasbc Nybegynder
11. september 2007 - 11:34 #3
Lækkert. Det var bare RowDataBound-eventet, der skulle til. Der kan jeg ændre alle værdier med HTML og det hele. Smart.

Smider du lige et svar?
Avatar billede neoman Novice
11. september 2007 - 11:35 #4
here goes