Avatar billede submitt Nybegynder
10. september 2007 - 23:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Aflæse URL

Hej ASP-ekspert

Jeg har 5-6 domænenavne som peger på den samme asp-side. Eksempelvis www.domæne1.dk, www.domæne2.dk osv.

På asp-siden vil jeg gerne kunne aflæse hvilken URL der står i browserens adresse-linie og tilpasse indholdet af nogle elementer på siden afhængig af om brugerne kom ind på siden fra enten det ene eller andet domæne. Er det muligt? Og hvordan gør jeg?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2007 - 00:37 #1
hejsa

- tjae... hvis det ikke kan være anderledes kan det vel være noget i denne her stil:

<%
url = replace(request.servervariables("server_name"),"www.","")
if url = "domæne1.dk" then
response.write "gør det ene..."
elseif url = "domæne2.dk" then
response.write "gør noget andet..."
else
response.write "gør noget tredje..."
end if
%>

\Dan
Avatar billede submitt Nybegynder
11. september 2007 - 03:01 #2
Ok - jeg har nok ikke formuleret mit spørgsmål præcist nok. Det er HELE URL'en og ikke kun domænet jeg har brug for at aflæse (altså også evt. mappenavne og selve filnavnet). Er det samme fremgangsmåde?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2007 - 03:09 #3
OK! Ja det er i store træk samme fremgangsmåde så - så skal du bare inkludere "script_name" som servervariabel også så... Og så indsætte nogle "regler" hvad der skal ske hvis strengen indeholder det eller det...

\Dan
Avatar billede madeindk Nybegynder
11. september 2007 - 11:16 #4
<%
Function GetFullURL
    strTemp = "http://" & Request.ServerVariables("SERVER_NAME")
    strTemp = strTemp & Request.ServerVariables("PATH_INFO")
    If Request.ServerVariables("QUERY_STRING") <> "" Then
        strTemp = strTemp & "?" & Request.ServerVariables("QUERY_STRING")
    End If

    GetFullURL = strTemp
End Function

Response.Write GetFullURL
%>
Avatar billede submitt Nybegynder
12. september 2007 - 17:08 #5
Ok - kanon. Tak skal du ha'!!!!
Avatar billede submitt Nybegynder
12. september 2007 - 17:10 #6
Øh - kom jeg til at give mig selv pointene?
Avatar billede submitt Nybegynder
12. september 2007 - 17:10 #7
Damned det gjorde jeg. madeindk > hvordan kommer jeg til at give dig de point jeg skylder dig??
Avatar billede madeindk Nybegynder
12. september 2007 - 22:07 #8
Du opretter et nyt spørgsmål der hedder 'Point til madeindk - 795736' i denne kategori (ASP kategorien) og så skal jeg bare smide et svar ;)