Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
10. september 2007 - 08:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

anvendelse af .resx ved multi language applikation

Jeg har en applikation som er multi language. Måden jeg har gjort dette på er at lave en resx fil for hvert sprog.

Jeg ved alle sprog mine brugere har brug for. Derfor har jeg sendt dem en liste (i Excel) på engelsk som de skal oversætte.

Nu er mit problem et det kommer til at tage mig en krig selv at taste disse ind. Jeg anvender Visual Studio til at kode. Her kan jeg se .resx filen i samme format som i Excel, men jeg kan ikke kopiere teksten herind. Er der nogen der kender en hurtig genvej til oprettelsen af de omtalte .resx filer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. september 2007 - 09:05 #1
Jeg vil mene at du kan oprette filen i Visual Studio, lukke Visual Studio, og derefter indsætte koden i resx filen..

Du skal bare følge resx filen opbygning.. ellers vil det ikke virke, da der så er fejl..

Hvis det er noget du skal gøre tit, kan du overveje om det ikke er nemmere at lave en program, der indlæser Excel filens indhold, og udskriver det til en resx fil..
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
10. september 2007 - 09:30 #2
Jeg forsåt ikke helt hvad mener du med at lukke filen og 'indsætte koden'.

Det eneste jeg bruger resx er til at læse data fra.

Jeg har aldrig prøvet at skrive noget til en resx fil.
Avatar billede neoman Novice
10. september 2007 - 09:32 #3
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/xbx3z216(VS.80).aspx :

"You can create resource files in three different ways. If your resource will only contain string data, the simplest method is to create a text file by hand. If your resources will contain objects or a combination of strings and objects, you must create either a .resx file or a .resources file. For information about each file type, click the corresponding link."

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/s9eey0h7(VS.80).aspx :

"You cannot embed a .txt file in an assembly. You must convert your .txt file into a .resources file using the Resource File Generator (Resgen.exe). For more information, see Resources in .Resources File Format."
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
10. september 2007 - 09:39 #4
Takker.

Jeg skal lige have lavet mit datagrid.

Derefter kan jeg tænke på resx
Avatar billede neoman Novice
11. september 2007 - 20:06 #5
er der stadig noget som er uklart ?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
12. september 2007 - 10:08 #6
Ja, men jeg har lige fundet ud af at mine brugere skal smides ud af systemet hvis de bruger browserens tilbage knap - lige som de fleste netbanker har det.

Har du en måde hvorpå man kan finde ud af om brugere har trykket på den istedet for min egen tilbage knap?
Avatar billede neoman Novice
12. september 2007 - 10:13 #7
Nej det har jeg ikke - det er jo noget som nok bedre hører til i javascript/dhtml kategorierne. Og hvordan er dette kædet sammen med .resx filer ?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
12. september 2007 - 10:33 #8
Sorry:-)

Nogle gange går det lidt for hurtogt.

Jeg havde klikket på det forkerte spørgsmål uden at opdage det :-)

http://www.eksperten.dk/spm/795809

Jeg har stadigvæk ikke haft tid til at kigge på det du skrev endnu. Jeg har lige fået smidt nogle andre ting på bordet som har første prioritet
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
20. september 2007 - 20:40 #9
lige et lille ekstra spørgsmål.

Jeg har ikke haft tid til at prøve dine ting fordi jeg har lige været nødt til til at opgradere fra Visual Studio 2003 til 2005 - hvilket også betyder at jeg er skiftet fa VB og .NET 1.0 til 2.0. Dette har lavet totalt rod i de .resx filer jeg bruger til oversættelsen.

Før lå de i roden og jeg andvendte dem ved først at deklarere dem:
Protected LocRM As ResourceManager

Derefer havde jeg en funtion som blev kaldt i Page_Load:
Sub LabelsLocation()
        LocRM = New ResourceManager("[MyNameSpace].Labels", GetType(saleprices).Assembly)

        Thread.CurrentThread.CurrentCulture = CultureInfo.CreateSpecificCulture(Request.UserLanguages(0))
        Thread.CurrentThread.CurrentUICulture = New CultureInfo(Request.UserLanguages(0))

        Lblwarning.Text = LocRM.GetString("Indexwarning")

    End Sub

Men dette virker ikke mere.

Jeg får lige pludselig en kompilerings fejl der siger at saleprices ikke eksisterer.

Kan det have noget med at gøre at der ikke står namespace på alle sider mere.

Jeg er totlat newbie på dette .resx område.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
07. maj 2008 - 08:57 #10
Jeg har ikke glemt dette, men det er ikke længere aktuelt.
Der er en anden der har overtaget opgaven :-)