Avatar billede netro Nybegynder
07. september 2007 - 09:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DataGridView - opdater DataSource

Hvis jeg har en generisk liste og bruger den som datasource til et datagridview, så vises indholdet i den liste.

grid.DataSource = genericList;

Men hvis jeg herefter fjerner eller tilføjer elementer i den generiske liste, hvordan får jeg så opdateret mit datagridview, så den stadig viser indholdet af listen?
Avatar billede nima Nybegynder
13. september 2007 - 22:14 #1
Hej netro,
en mulighed er at nulstille datasourcen og sætte den på igen.

grid.DataSource = null;
grid.DataSource = genericList;

Mvh Nima
Avatar billede netro Nybegynder
13. september 2007 - 22:27 #2
Det har jeg faktisk prøvet, og det virker sådan set. Men der sker noget underligt med grid'et. Alle properties i den klasse, hvis instanser ligger i den generiske liste, bliver vist i grid'et, selvom det kun skal være dem, som jeg har defineret i grid'et. Måske lidt svært at forklare, men løsningen blev i hvertfald at kopiere alt i den generiske liste over i en ny liste, der så bruges som datasource hver gang denne skal ændres.
Avatar billede netro Nybegynder
13. september 2007 - 22:28 #3
Men du svarer egentlig på mit spørgsmål, så her er points.