Avatar billede Slettet bruger
05. september 2007 - 19:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

i gang igen

hejsa allesammen.

jeg skal til at lege med php igen, jeg har før arbejdet lidt med det.

det jeg hovedsageligt skal er at arbejde med mysql og php, men kan sq dårligt huske php med/uden db.

så har i nogen forslag til nogle små scripts man kan lave uden db først? så jeg kommer lidt ind i det igen?

MvH. W.
Avatar billede pycoz Nybegynder
05. september 2007 - 19:41 #1
Du kan lave en simpel gæstebog, som skriver i en .txt fil, det var dem måde jeg lavede mit første script :P
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2007 - 19:46 #2
Sjovt, det var faktisk mit "rigtige" pgp script, men smileys og det hele :P kunne da godt være jeg skulle prøve det igen :) lader den lige stå og ser om der kommer flere forslag, så må i dele points hvis det er :)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2007 - 19:49 #3
mit første "rigtige" php* :)
Avatar billede pycoz Nybegynder
05. september 2007 - 19:50 #4
Du kan også lave en kalender, eller en tv-oversigt.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2007 - 19:59 #5
pycoz -> hvor svært er det uden db?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2007 - 20:00 #6
hvilken php editor kan i egentlig forslå? med highlights tror jeg det hedder :)
Avatar billede zurekk Nybegynder
07. september 2007 - 18:40 #7
Notepad++
http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

Den jeg synes bedst om, fylder intet, hurtig, ingen fejl, og ikke en masse irriterende vinduer med ting jeg ikke skal bruge :-)

Er der en grund til at du ikke vil/kan arbejde med database?

Ellers kan du jo bare stille og roligt lave din egen blog. Ikke nødvendigvis for at blogge, men så kan du øve dig ved at tilføje små nye funktioner som du endnu ikke har lavet :)
Avatar billede woowii Nybegynder
08. september 2007 - 19:45 #8
Hvis du gerne vil betale kan Zend anbefales - sparer i hvert fald mig en del søgen på PHP.net efter hvordan det nu lige er funktionerne virker og i hvilken rækkefølge argumenterne står. Derudover kan programmet også "huske" egne variabler og funktioner såfremt du har dokumentet med dem åbent. Men ellers er Notepad++ også ganske fint - Zend er nok en tand for meget (specielt prismæssigt :P) hvis man "bare" skal bruge det til at lave lidt engang imellem.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2007 - 16:54 #9
Zurekk ->

jeg har lavet mig den gæstebog der uden db, og den fungere. jeg skal i gang med et galleri nu med admin osv. det var bare lige for at komme lidt ind i det igen efter en længere pause :)

woowii -> jeg prøver notepad++, da det bare er forsjov fritids programering, så det skal ikke koste noget :)

Folk der vil ha points skal lige smide et svar :)