Avatar billede anderssk Nybegynder
04. september 2007 - 15:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Popup i forespørgsel

Hej

Jeg har en formular, hvor der er en knap.
Denne knap åbner en ny formular, hvor en af værdierne fra første formular benyttes i forespørgslen (det er mod en anden tabel)

Jeg vil enormt gerne have at formular nummer 2, bare kommer op i et lille vindue, men hvordan får jeg denne popup?

Samtidig er det ofte at forespørgslen vil være tom, så der skal være noget fejlkode ved manglende resultat.
Avatar billede jensen363 Forsker
04. september 2007 - 16:05 #1
Du har en funktion/egenskab på din undermenu som du kan sætte til popup, og eventuelt auto center ... dette skulle give dig den ønskede effekt
Avatar billede mugs Novice
04. september 2007 - 16:12 #2
jensen > hvad sker der hvis forespørgslen ikke har nogen poster?
Avatar billede terry Ekspert
04. september 2007 - 17:59 #3
In the on Click event for the button which opens the "pop-up" form you can use something like this.

If Dcount("*", "NameOfQueryUsedInPopUpForm Goes Here", "SomeFieldInQuery = " & SomeValue) > 0 Then

OPen your form

Else

Msgbox "No records"

End if
Avatar billede terry Ekspert
04. september 2007 - 18:00 #4
and if SomeFieldInQuery is a text field then you need to put SomeValue in ''

EG:

If Dcount("*", "NameOfQueryUsedInPopUpForm Goes Here", "SomeFieldInQuery = '" & SomeValue "'") > 0 Then
Avatar billede anderssk Nybegynder
05. september 2007 - 11:46 #5
Hmm. Jeg kan ikke få det til at makke ret, så jeg omdefinerer spørgsmålet.

Jeg har en formular, hvor jeg gerne vil have en knap, der laver en forespørgsel mod en tabel.
Feltet hedder PERSNR og i tabellen "bruger" skal der kigges om værdien PNUMMER stemmmer med PERSNR. Hvis den gør dette, skal den returnerer LOGINID, hvis den ikke gør, skal den returnerer "findes ikke"
Avatar billede terry Ekspert
05. september 2007 - 11:56 #6
if you can send me your db then maybe I can see the problem
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede mugs Novice
05. september 2007 - 12:54 #7
Dim Stringsearch as string
If DCount("*", "bruger", "[PNUMMER]= '" & Me.PERSNR & "'")>0 Then
Stringsearch = Me!PERSNR
Msgbox = DLookup("[LOGINID]", "bruger", "[PNUMMER]='" & Stringsearch & "'")
Else
Msgbox "Brugeren findes ikke"
End if
Avatar billede terry Ekspert
13. september 2007 - 16:04 #8
status?
Avatar billede anderssk Nybegynder
13. september 2007 - 16:35 #9
Jeg kunne absolut ikke få det til at virke, så jeg har lavet en tilføjelsesforespørgsel, som tilføjer LOGINID til tabellen.
Så bliver formularen lavet vi én tabel/forespørgsel.

Hvad gør jeg med point - for I har jo alle prøvet at hjælpe?
Avatar billede mugs Novice
13. september 2007 - 16:57 #10
Jeg afstår hvis mit forslag ikke fungerede.
Avatar billede terry Ekspert
13. september 2007 - 17:56 #11
"...Samtidig er det ofte at forespørgslen vil være tom, så der skal være noget fejlkode ved manglende resultat."

So this isnt solved yet?

You are welcome to send your dB to ekspertenATsanthell.dk (AT = @) maybe I can see the problem
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2007 - 20:13 #12
status anderssk?
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2007 - 20:53 #13
thanks anderssk. Hope you got the help you wanted, if not drop a comment.