Avatar billede elxx Nybegynder
04. september 2007 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fullrate eller Bredbånd City

Hej.
Jeg har besluttet at jeg skal have en ny internet forbindelse, da den jeg har nu er for dyr. Nu har jeg en 2048/512 med fastnet til 530 kr./md.

Er interesseret i fullrate, men har hørt så meget dårligt om dem, at jeg er begyndt at kigge på TDC Bredbånd City.

Problemet med fullrate skulle være, at deres router ikke tillader mere end 1024 forbindelser.

Jeg har derfor den fornemmelse, at TDC er mere stabilt men dyrere end fullrate bredbånd.

Jeg kunne godt tænke mig, at få nogle anbefalinger og måske høre om nogle erfaringer fra kunder af fullrate eller TDC Bredbånd City.

Takker
Avatar billede kenp Novice
08. september 2007 - 11:17 #1
om du vælger fullrate eller TDC er et fedt ;) da det er TDC som levere forbindelsen for fullrate.

Det er korrekt at routeren kun understøtter 1024 samtidige forbidnelser pr. lan ip. men er det ikke nok???

Men jeg har sat en 20 mbit/2 mbit og det køre perfekt.
Avatar billede elxx Nybegynder
08. september 2007 - 23:37 #2
Jeg ved ikke om det er de 1024 forbindelser der er problemet, men jeg havde en Zyxel router da jeg havde Cybercity og den døede så snart jeg satte en torrent i gang. Derfor blev jeg lidt mistænkelig på om 1024 forbindelser er nok. Det er så vidt jeg ved kun 512 etablerede forbindelser.

Men jeg takker for dit svar. Du må meget gerne lave et svar så jeg kan afslutte denne tråd.

Venlige hilsner herfra
Avatar billede kenp Novice
09. september 2007 - 08:38 #3
.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:31 #4
Blot for info, så har jeg haft Fullrate siden juni 2006, og har været meget tilfreds med løsningen. Jeg har en 10 MBit løsning, med 1,5 upload.

Jeg havde de første måneder lidt problem med at min router mistet linien, hvilket isæv var irriterende for telefonen (ip-telefon), da den i en periode ofte ikke fungerede. Løsningen var at restarter routeren, men familien var ikke glade for overgang til ip-telefon de første måneder.

Men efter et par måneders indkøringsproblemer, har jeg indtryk af at Fullrate har løst problemerne, og nu er det meget sjældent at jeg skal restarte router. De få gange (måske et par gange) de har hendt i 2007, har jeg fået en SMS på forhånd om at de har lavet nogle ændringer som gør at jeg skal restrete routeren efter et bestemt tidspukt.

Stort set er jeg også tilfreds med hastigheden på linien. Når jeg downloader større filer, og bruger Downloadmanager, downloader jeg typisk lidt over 1 MB i sekundet. Teoretisk skulle jeg vel kunne downloade max 10 Mbit/8 (8 bit på en byte) = 1,25 MB i sekundet, og jeg ligger ofte på mellem 1,0 og 1,1 MB.

I forhold til prisen, er jeg derfor særdeles godt tilfreds med den internetløsning jeg har hos Fullrate.
Avatar billede zachaz Nybegynder
16. november 2007 - 16:59 #5
Fullrate har opdateret software på deres routers! Dvs. at du kan køre med fuld bråndbredde! (10/1Mbit) Jeg har selv fullrate og skifter snart til Perspektiv bredbånd pga. at lydkvaliteten på telefonen hos Fullrate ikke er acceptabel. Godt råd: Skift til Perspektiv bredbånd(Det gamle cph metro net)!