Avatar billede shjorth Nybegynder
02. september 2007 - 12:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Farveskema til hex

Hejsa.

jeg leder efter en eller anden form for script (måske js).

Jeg har et tekst felt, hvori man kan skrive en hex kode (#FFFFFF)for at ændre baggrundsfarve på sin side. Men jeg kunne godt tænke mig et felt ved siden af, med farverne. SÅ hvis man klikker på den farve man ønsker indsætter den selv hex koden i text feltet.

Er der nogen der ved hvor man kan finde sådan et, eller måske hvordan man laver det ? :)

Mange tak
Avatar billede robn Nybegynder
02. september 2007 - 14:44 #1
Jeg bruger et gratisprogram, som hedder Eyedropper, med det kan du få en hvilken som helst farvekode i RGB , CMYK og HEX blot ved at anbringe cursor på farven, uanset hvad du har
Avatar billede robn Nybegynder
02. september 2007 - 14:46 #2
Den stak af til nettet inden jeg fik fortalt, uanset hvilket program eller hjemside du har åbnet.
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2007 - 15:33 #3
<ole>

robn >> jeg tror, det er til brug på nettet - og dér kan han ikke bruge Eyedropper  ;o)

shjorth >> Der findes en myriade af den slags color-pickers. Søg på Google  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede shjorth Nybegynder
02. september 2007 - 22:12 #4
Det var bare navnet jeg skulle bruge (color picker) så fandt jeg noget jeg kunne bruge..
Er der en der vil ligge et svar :)?
Avatar billede shjorth Nybegynder
04. oktober 2007 - 03:20 #5
Lukker