Avatar billede cbn83 Nybegynder
31. august 2007 - 23:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kodning af menu i javascript

Hej Folkens
jeg har lavet en hjemmeside ,det vil sige næsten har nemlig det problem er at når jeg klikker på et menu punkt åbner den en ny browser hvor den skulle blive i samme browser.. så det at jeg gerne vil have er at have center mine dokomenter i samme vindue... hvis du kan hjælpe mig kan jeg evt send et link til min side så du kan se hvad det drejer sig om... resten af siden er færdig det mangler bare at blive centeret... håber at høre fra dig / jer...
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2007 - 23:55 #1
<ole>

Du lægger bare et link her - så hjælper vi udfra det  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede cbn83 Nybegynder
01. september 2007 - 10:42 #2
hej ole er mit link så , håber at du kan se hvor jeg skal indsæt en kode.... http://www.lortesygdom.dk/default.php
Avatar billede olebole Juniormester
01. september 2007 - 17:27 #3
cbn83 >> Såvidt jeg kan se, så åbner dine links fint i din iframe - og siden er også centreret  :)
Avatar billede cbn83 Nybegynder
01. september 2007 - 19:41 #4
ole... ja tingene åbner fint men jeg vil gerne have at når du f.eks klikker på et punkt i menu'en så skal den ikke skift side men blive så man ikke skal klik tilbage og topmenu og og topbilledet forsvinder.. jeg vil have når man klikker på et nyt punkt kommer det ind i selve rammen og det er det jeg mener som at center de andre menu'ere hvis du forstår ellers skrev igen... lige som hvis du går ind på min nuværende side www.lortesygdom.dk så hver gang du klikker henter den hele tiden punktet frem i selve hovedsiden og det sådan jeg også vil have denne side.. håber at høre fra dig igen ole...
Avatar billede olebole Juniormester
01. september 2007 - 20:06 #5
Når jeg kalder http://www.lortesygdom.dk/default.php i min IE6 og FF, så loader forsiden i iframen, når jeg trykker på linket til forsiden ... fuldstændig som det sker på www.lortesygdom.dk  :)
Avatar billede olebole Juniormester
01. september 2007 - 20:55 #6
- hvilken browser tester du med?
Avatar billede cbn83 Nybegynder
01. september 2007 - 21:31 #7
jamen det fungere fint det med når man klikker på forside , den er sat op når man klikker på forside men selve de andre menupunkter skrifer side..Men hvis du tager menu punkt kræft i hjernen og så punkt munden så skifter den side og det er der jeg vil have den skal blive på samme side og ikke gå væk... jeg tester hjemmeside via mit internet går på og ser hvordan det virker.. men prøv det overstånede og se om det så stadig virker....
Avatar billede olebole Juniormester
01. september 2007 - 23:46 #8
Du sætter bare samme target på de andre links:
    target="cwindow"  ;o)
Avatar billede cbn83 Nybegynder
02. september 2007 - 10:17 #9
problemet er bare at sådan her er forsiden opsat  <td width="100" align="left"><a href="i.php" target="cwindow" name="link5" id="link1" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428113120_0,0,19,null,'link5')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Forside</a></td>

og sådan her er hvert menu punkt opsat mm_menu_0428115122_0.addMenuItem("hjernen","location='hjernen.php'");  og så vil jeg så høre dig af hvor vil du så indsæt target="cwindow"  ???
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2007 - 16:03 #10
Sådan ser din kode ud:

    <td width="100" align="left"><a href="i.php" target="cwindow" name="link5" id="link1" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428113120_0,0,19,null,'link5')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Forside</a></td>

    <td width="100" align="left"><a href="#" name="link7" id="link3" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428115122_0,0,19,null,'link7')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Kræft i hjernen</a></td>

    <td width="100" align="left"><a href="#" name="link6" id="link4" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428115254_0,0,19,null,'link6')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Kræft i kroppen </a></td>

    <td width="100" align="left"><a href="#" name="link2" id="link1" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_1126133708_0,0,19,null,'link2')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Kræft fra hoften</a></font></td>

    <td width="100" align="left"><a href="#" name="link9" id="link9" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_1126134033_0,0,19,null,'link9')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Nyttige ting</a></font></td>

Som du kan se, har du kun sat target på det første link. Sæt dette target ind på samme sted i de andre links - så virker det hele, som du ønsker  ;o)
Avatar billede cbn83 Nybegynder
02. september 2007 - 21:34 #11
Hej Ole så lad os tag det her link som et f.eks hvad vil du indsæt her som dokoment?
ved <a href="#" ??

eller vil du gøre det sådan her hvor du ikke skriver noget dokomentnavn ??:
<a href="#" target="cwindow" name="link5" id="link1" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428113120_0,0,19,null,'link5')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Forside</a></td>

fordi hvis du vil gøre det sådan med at navnegive kun selve menu toppen er det kun menutoppen du koder og ikke hvert enkelt dokoment men vil gerne høre hvad du vil have mig til.. og jeg vil meget gerne gøre det som du siger så du også kan se hvordan det kommer til at se ud..... håber snart at vi nærmere os en løsning måske jeg er lidt tung på bunden...

<td width="100" align="left"><a href="#" name="link7" id="link3" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428115122_0,0,19,null,'link7')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Kræft i hjernen</a></td>
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2007 - 23:59 #12
Du skal blot rette din menu til, så den ser sådan ud:

    <td width="100" align="left"><a href="i.php" target="cwindow" name="link5" id="link1" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428113120_0,0,19,null,'link5')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Forside</a></td>

    <td width="100" align="left"><a href="#" target="cwindow" name="link7" id="link3" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428115122_0,0,19,null,'link7')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Kræft i hjernen</a></td>

    <td width="100" align="left"><a href="#" target="cwindow" name="link6" id="link4" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428115254_0,0,19,null,'link6')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Kræft i kroppen </a></td>

    <td width="100" align="left"><a href="#" target="cwindow" name="link2" id="link1" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_1126133708_0,0,19,null,'link2')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Kræft fra hoften</a></font></td>

    <td width="100" align="left"><a href="#" target="cwindow" name="link9" id="link9" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_1126134033_0,0,19,null,'link9')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Nyttige ting</a></font></td>

Derefter skifter du alle href="#" ud med href="den_fil_du_vil_loade.html", ligesom du har gjort med href="i.html" i dit første link. Så vil alle dine dokumenter åbne i din iframe.

Eventuelle links i dokumenterne i din iframe (f.eks. links i i.html) skal ikke hav noget target. De vil automatisk loade i iframe'en

Jeg synes, det er et fedt initiativ, du har gang i, så jeg har ikke spor travlt. Vi tager den tid, der er nødvendig  ;o)
Avatar billede cbn83 Nybegynder
03. september 2007 - 12:43 #13
okay ole nu har jeg gjort sådan her og nu er der altså ikke plads til flere menu punt og det hjælper hellere ikke jo hvis du klikker på det står i toppe f.eks kræft i hjernen så henter den det frem men hvis du klikker på hjernen i menupunket åbner den et nyt vindue.... p.s. tak fordi du syntes om min side og idee , håber du kan hjælpe mig videre herfra.
<tr>
<td width="100" align="left"><a href="i.php" target="cwindow" name="link5" id="link1" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428113120_0,0,19,null,'link5')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Forside</a></td>
<td width="100" align="left"><a href="munden.php" target="cwindow" name="link7" id="link3" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428115122_0,0,19,null,'link7')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Kræft i hjernen</a></td>
    <td width="100" align="left"><a href="leukami.php" target="cwindow" name="link6" id="link4" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_0428115254_0,0,19,null,'link6')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Kræft i kroppen </a></td>
    <td width="100" align="left"><a href="endetarmen.php" target="cwindow" name="link2" id="link1" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_1126133708_0,0,19,null,'link2')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Kræft fra hoften</a></font></td>
    <td width="100" align="left"><a href="blodtal.php" target="cwindow" name="link9" id="link9" onMouseOver="MM_showMenu(window.mm_menu_1126134033_0,0,19,null,'link9')" onMouseOut="MM_startTimeout();">Nyttige ting</a></font></td>
      <td width="70">&nbsp;</td>
    </tr>
Avatar billede olebole Juniormester
03. september 2007 - 14:28 #14
Ehhhh .... var det ikke dig, der mente, du måske var lidt tung på bunden? Det er da mig, der først nu har opdaget, hvad du mente ... sorry  ;o)

Jeg tror ret sikkert, du kan løse det ved at sætte frame-navnet ind her:
    mm_menu_0428115122_0.addMenuItem("hjernen","location='hjernen.php'");

- så der står:
    mm_menu_0428115122_0.addMenuItem("hjernen","cwindow.location='hjernen.php'");

Prøv det og lad os se, hvad der sker  :)
Avatar billede cbn83 Nybegynder
03. september 2007 - 15:00 #15
Hej Ole
Det var løsning som du lige gav her til sidst du er bare kanon mand , siger tusind tak , du ved ikke hvor en stor glæde du har givet mig... så for at du kan få de 150 point hvordan retter jeg så flaget til blåt som besvaret??
Avatar billede olebole Juniormester
03. september 2007 - 15:15 #16
Det gør du ikke - men jeg lægger et svar. Selvtak, men det var blot et fattigt bidrag fra en midaldrende mand, der engang imellem har rigtig godt at blive husket på, hvor uforskammet heldig, han er og har været i mange år  :)

Venlig hilsen,
Ole