Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
30. august 2007 - 16:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Mysql data på debian

Hej eksperter

Nu har jeg snart ledt hele min debian igennem, men kan ikke finde den mappe hvor alle mysql filerne ligger til databasen. Problemet er at jeg kun skal overskrive en MYI

Nogen som kan hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2007 - 17:34 #1
find / | grep foobar.myi
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
30. august 2007 - 20:29 #2
Vil den ikke
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2007 - 00:11 #3
Hvordan vil den ikke ?

Hvad med:

find / | grep "\.myi"

?
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
07. september 2007 - 00:08 #4
Sker hellere ikke noget, den går bare tilbage til hvor jeg kan skrive noget
Avatar billede g00fy Nybegynder
08. september 2007 - 14:32 #5
find / -noleaf |grep -i myi

hvis den ikke finder noget, så er det nok fordi der ikke er nogen.
Avatar billede elhaard Nybegynder
12. september 2007 - 18:50 #6
Udover
  locate .myi
  locate .MYI

Kan du jo prøve at kigge i /var/lib/mysql ...

Men generelt er det noget snavs at overskrive en databases binære filer. Hvis det er muligt, er det langt bedre at dumpe med mysqldump(1) og indlæse med mysql(1).
Avatar billede g00fy Nybegynder
12. september 2007 - 20:54 #7
locate kræver at hans database er opdateret, find ser på filsystemet som det er.

og det kan være at hans datadir er et andet end default - som iøvrigt er forskellig alt efter hvilken dist. han kører med.