Avatar billede jedimaster Nybegynder
29. august 2007 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spry: Submit uden refresh

Hey.

Jeg ganske ny til ajax og spry, men har nu erhvervet mig DreamWeaver CS3, hvorfor jeg skal igang med lidt ajax.

Jeg har i een <div> lavet en formular der skal indsætte en indtastet værdi i en mysql-database via php. Formularen skal kalde insert.php, men dette skal ske uden at siden genloader/refresh. Derimod skal en anden <div>, hvor jeg har lavet en dynamisk tabel via php, opdateres.

Jeg har tjekket adobes forum og samples igennem, bla. denne her http://labs.adobe.com/technologies/spry/samples/form_submission/SubmitFormWithXHRSample.php.html , men jeg kan bare ikke få det til at virke.

For at undersøge sagen lavede jeg følgende, uden held!:
En side der bedtod af to div's, hvor af den ene div indeholdt en POST form og et tekstfelt. Den anden div skulle så opdateres med insert.php siden, der kun bestod af en echo $_POST[]. Imidlertid opdaterede div'en ikke, men hele siden lavede et refresh. Og så var jeg helt på herrens mark.

Husk det hele bør virke med spry.

Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede olebole Juniormester
29. august 2007 - 19:58 #1
<ole>

Det har ikke ret meget med AJAX at gøre. Der er tale om skidt kode fra før årtusindskiftet, som er komplet inkompatibel med XHTML  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede jedimaster Nybegynder
29. august 2007 - 20:15 #2
Hmm. Bør jeg overlade spry til fortiden??
Hvad bør jeg i givet fald kaste mig over???
Avatar billede jedimaster Nybegynder
29. august 2007 - 20:17 #3
eller er det bare deres sample code der er noget gammelt skidt?
for her (http://labs.adobe.com/technologies/spry/) gør de da meget ud af at fortælle hvor godt spry er.
'
Avatar billede olebole Juniormester
29. august 2007 - 22:37 #4
Det er desværre et generelt problem at finde færdige libs, tutorials og artikler om AJAX, hvor der bruges valid, tidsvarende kode  :o|
Avatar billede roenving Novice
04. oktober 2007 - 04:19 #5
Er du kommet videre ?-)
Avatar billede jedimaster Nybegynder
03. oktober 2009 - 15:01 #6
Jeg prøver at få ryddet op i gamle spørgsmål hvor jeg ikke har fået afgivet point - point anyone??