Avatar billede oergaard Nybegynder
28. august 2007 - 21:17 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

open.window

Jeg har en hjemmeside jeg administrere vha. et CMS modul, hvori jeg desværre ikke har mulighed for at lave eksterne links i min menu, hvilket jeg har brug for!

Derfor har jeg tænkt mig at det første afsnit på den interne side som linket i menuen peger på, skal indeholder et script, der åbner et nyt vindue. Her til har jeg brugt:
    window.open("www.google.dk";"win");
Hvilet for så vidt også virker fint, lige bortset fra at der på den måde opfattes som et popup vindue, som stoppes af en popupblokker.

Nogen der kan hjælpe mig så jeg kan åbne eksterne link uden de opfattes som popups?

//Oergaard
Avatar billede kalp Novice
28. august 2007 - 21:55 #1
hmm.. hvorfor ikke bare

<a href="linkher" target="_blank">link</a>

og hvis det ikke er nok så kan du på den side der åbnes på det link lave et redirekt til det du rigtig ønsker.. kan gøres med det scriptingsprog du benytter eller bare med javascript.
Avatar billede kalp Novice
28. august 2007 - 21:56 #2
"lave eksterne links i min menu, hvilket jeg har brug for!"

denne forbyder måske target="_blank" ?
Avatar billede kalp Novice
28. august 2007 - 22:02 #3
Avatar billede oergaard Nybegynder
28. august 2007 - 22:02 #4
Jeg har kun mulighed for at oprette en Side, hvortil den selv opretter et link med sidens navn, jeg kan derfor ikke andre i attributten <a></a> og derfor ikke gøre brug af "_blank"
Avatar billede thundercall Nybegynder
28. august 2007 - 22:02 #5
jeg tror at et hvert forsøg på at åbne et vindue med javascript bliver anset for at være en popup afhængig af om det er Google Toobar eller IE der stopper det...

de kan dog heldigvis "overrules" ved at trykke CTRL ned og klikke eller ved at tilføje hjemmesiden som [A-OK] for popups.

ellers vil jeg sige til samme som kalp. target="_blank"
Avatar billede oergaard Nybegynder
28. august 2007 - 22:04 #6
andre skulle have været ændre
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2007 - 23:23 #7
<ole>

Jeg forstår ikke kommentaren (28/08-2007 22:02:02). Hvis ikke du kan ændre i linket, hvordan kan du så bruge window.open?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede oergaard Nybegynder
29. august 2007 - 21:04 #8
På hver side der bliver oprettet kan jeg oprette nogle afsnit.

Jeg skriver scriptet i et af disse afsnit, det virker perfekt, hvis jeg vil åbne linket i samme vindue.
Avatar billede olebole Juniormester
29. august 2007 - 21:22 #9
- jeg prøver lige igen: Hvis ikke du kan ændre i linket, hvordan kan du så bruge window.open?
Avatar billede oergaard Nybegynder
30. august 2007 - 07:59 #10
Når jeg opretter et afsnit, som siden automatisk loader, indsætter jeg følgende:

<script>window.open("http://www.google.dk")</script>

Det virker perfekt, lige bortset fra, at det opfattes som et popup vindue
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2007 - 13:49 #11
Ja, naturligvis ... det _er_ et popup-vindue (bortset fra, at window.open _skal_ kaldes med to argumenter). Du kan enten åbne et nyt vindue med target="_blank" - eller du kan åbne et popup-vindue med window.open.

Hvad kan du sætte, når du opretter et link?
Avatar billede oergaard Nybegynder
30. august 2007 - 22:17 #12
Det er det der er problemet, jeg kan ikke sætte noget. Jeg kan kun give siden et navn, hvorefter CMS automatisk opretter et link i navigationen.
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2007 - 22:28 #13
Kan du i stedet for URL'en 'http://www.google.dk' skrive dette, når du opretter et link:
    java script:window.open('http://www.google.dk','_blank')

- så der kommer til at stå:
    <a href="java script:window.open('http://www.google.dk','_blank')">Link</a>
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2007 - 22:30 #14
- njaahh ... vi skal lige returnere undefined:
    java script:window.open('http://www.google.dk','_blank');void(0)

- så der kommer til at stå:
    <a href="java script:window.open('http://www.google.dk','_blank');void(0)">Link</a>
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2007 - 22:33 #15
... smukt er det ikke, men jeg kan ikke rigtig se andre muligheder  :o|
Avatar billede oergaard Nybegynder
31. august 2007 - 09:39 #16
problemet er at jeg ikke selv har mulighed for at oprette et link i navigationsmenuen, det gør CMS'en automatisk.
Avatar billede oergaard Nybegynder
05. september 2007 - 17:49 #17
Jeg tror vi bliver nødt til at lukke den her. Jeg har talt med firmaet bag CMS'en, de vil lave en opdatering, hvor det bliver muligt, at oprette eksterne links i navigationen. I skal alle have tak for deltagelsen.

Olebole og Kalp, hvis I smider et svar hver deler vi alle tre pointene. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2007 - 21:49 #18
Selvtak ... *griiiiiiiiiiiiiiiiiiib*  :)
Avatar billede kalp Novice
05. september 2007 - 22:16 #19
:)
Avatar billede olebole Juniormester
07. september 2007 - 22:41 #20
Tak for points  :)